کد خبر: ۱۷۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 19 May 2020
بانک ایران زمین در سال ۹۸؛
بانکداری ایرانی- بانک ایران زمین در سال ۹۸ توانست تسهیلات اعطایی را ۳۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد و توانست وجه نقد خود را ۲۷۰ درصد افزایش دهد و در شرایط مطلوب نقدینگی قرار گیرد.
بانکداری ایرانی- بانک ایران زمین در  سال ۹۸ توانست  تسهیلات اعطایی را ۳۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد و  توانست وجه نقد خود را ۲۷۰ درصد افزایش دهد و  در شرایط مطلوب نقدینگی قرار گیرد.
 
به گزارش بانکداری ایرانی، بانک ایران زمین صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند ماه ۹۸ را منتشر کرد.
 
براساس این گزارش "وزمین" در طول سال ۹۸ توانست  تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص ۳۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد و همچنین مطالبات از بانک مرکزی و سایر موسسات اعتباری ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش دهد‌.
 
این بانک خصوصی در ۱۲ ماه موجودی نقد خود را ۲۷۰ درصد افزایش داد  و جریان نقدینگی که یکی از مشکلات بسیاری از بانک ها در شرایط مطلوبی قرار دهد.
 
دارایی های مشهود بانک ایران زمین ۴۲ درصد، دارایی نا مشهود ۱۵ درصد و سایر دارایی ها ۲۱ درصد در ۱۲ ماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و در مجموع دارایی این بانک به رقم ۳۴ هزار ۹۶۴ میلیارد تومان رسید .
 
بانک ایران زمین در سال ۹۸ در بخش جذب منابع و سپرده های کم هزینه عمل کرد خوبی داشت بطوری که سپرده های دیداری ۷۲ درصد و سایر سپرده ها ۲۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است این نوع منابع از منابع ارزان قیمت در نظام بانکی محسوب می‌شوند.
 
این بانک در بخش هزینه ها توانست هزینه های مالی را ۱۶ در صد در سال ۹۸ نسبت سال ۹۷ کاهش دهد و در مجموع هزینه های این بانک ۸ درصد نسبت سال قبل کاهش داشته است .
 
بر همین اساس  در بخش در آمدها، در آمد کامزدی  بانک ایران زمین در سال ۱۲ ماه سال گذشته نسبت به سال ۹۷ ، ۲۶ درصد افزایش یافت .
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: