کد خبر: ۱۷۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 17 May 2020
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری، تعهد بهسازی و مقاوم‌سازی ۳ هزار مسکن روستایی این استان در دستورکار این نهاد قرار گرفت.
 
به گزارش فارس به نقل از تارنمای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهدی مرادی اظهار داشت: برای اجرای بهسازی این تعداد واحد مسکونی روستایی افزون بر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که برای هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی، بهسازی و مقاوم‌سازی چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال ۹۸ را یادآور شد و تصریح کرد: در ۲ سال گذشته برای ۲۳۲ خانوار دارای دو معلولیت نیز طرح مقاومسازی و احداث مسکن انجام شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون ۶ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی و بازسازی در این استان پرداخت شده است.

مرادی افزود: این میزان تسهیلات در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان به‌ منظور برای مقاوم‌سازی ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد غیرمقاوم پرداخت شد.

وی افزود: هم‌اینک ۸۳ هزار و ۳۲۰ واحد مسکن روستایی در  استان وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۴۱ هزار و ۵۲۰ واحد برابر حدود ۵۰ درصد واحدهای روستایی چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد:۵۷ هزار واحد مسکونی در استان با استفاده از تسهیلات بهسازی و بازسازی با بهره‌مندی ۲۲۸ هزار نفر، مقاوم‌سازی شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۳۶۰ هزار نفر آن در حدود ۸۰۰ روستا و آبادی ساکن هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: