کد خبر: ۱۷۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 31 March 2020
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: گوشت های بسته بندی شده در کارگاه ها از سلامت بیشتری نسبت به گوشت های فله برخوردار بوده و بهتر است در شرایط کنونی مردم از فرآورده های گوشتی بسته بندی شده استفاده کنند.
 
 
محمودرضا رسولی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از زمان شیوع کروناویروس برای تمام استان بخشنامه ای با عنوان ممنوعیت قطعه بندی گوشت و طیور در مغازه ها ارسال شد و از خرد کردن مرغ در مراکز توزیع جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ کارگاه قطعه بندی دام و طیور و همچنین بسته بندی تخم مرغ در همدان فعال است که با رعایت کامل اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفاظت فردی امر قطعه بندی و بسته بندی را به عهده دارند.

رسولی از بازدید ۱۰۶ هزار مورد در واحدهای تولید و توزیع دام و طیور خبر داد و گفت: در بازدیدهای انجام شده ۶۰۰ هزار کیلو مواد دامی غیرقابل مصرف امحا شده و ۶۰۰ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

دام های عشایر از سلامت کامل برخوردار هستند

مدیرکل دامپزشکی در ادامه از پایش دام های عشایری که به قشلاق رفته بودند، خبر داد و گفت: شش اکیپ به مدت ۴۰ روز در مناطق قشلاقی استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام به منظور واکسیناسیون دام ها مستقر بوده اند.

وی افزود: امسال ۶۰۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون برای دام های عشایری که وارد استان همدان می شوند، انجام شده که ورود به ییلاق دام ها با سلامت کامل همراه باشد.

رسولی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه زمان بندی واکسیناسیون دام و طیور به دامپزشکان مستقر اعلام شده و طبق زمان بندی اقدامات لازم صورت گرفته ضمن اینکه در سال گذشته هشت میلیون و ۸۰۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون در زمان مقرر انجام شده است تا از بیماری دام و بیماری های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.
برچسب ها: کروناویروس ، گوشت ، مرغ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: