کد خبر: ۱۶۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۸ - 30 December 2019
 
 بانکداری ایرانی -  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر 4928 کارگر در استان دارای حقوق معوقه هستند که این رقم نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش داشته است.

بهروز اکرمی صبح امروز دوشنبه، در جلسه کمیسیون کارگری استان که با حضور مدیرکل سیاسی استانداری، فرماندار اراک، مدیران و مسئولین مربوطه در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به یکی از مصوبات جلسه قبل این کمیسیون در خصوص تعیین تکلیف کارگرانی که به سن بازنشستگی رسیده اند و لزوم همکاری بیمه تامین اجتماعی استان در این راستا، بیان کرد: طبق گزارش مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی، تاکنون 64 نفر از کارگران شرکت آذرآب بازنشسته شده اند و اگر کارگر دیگری در شرایط بازنشستگی باشد، تامین اجتماعی آماده انجام امور اداری و بازنشستگی او هست.

وی با بیان اینکه در خصوص مطالبات کارگری اقدامات مناسبی توسط دستگاه های ذیربط و عضو کمیسسیون کارگری استان به انجام رسیده است، بیان کرد: در آذرماه سال گذشته، 288 ماه حقوق معوقه در استان وجود داشت که این آمار در آذرماه 98 به 159 ماه کاهش یافته است. این رقم نشانگر رشد خوب در این زمینه و پرداخت مطالبات کارگری است.

اکرمی تصریح کرد: جمع کارگرانی که در آذرماه 97 دارای حقوق معوقه بودند بالغ بر هشت هزار و 125 نفر بوده که در آذرماه 98 به 4 هزار و 928 نفر رسیده است و این امر نشان از کاهش مطالبات کارگری در استان دارد.

معاون استاندار مرکزی اظهار کرد: تعداد واحدهای تولیدی که حقوق معوقه داشتند از 74 واحد در آذرماه 97 به 41 در آذرماه 98 رسیده که نشانه حرکت واحدها به سمت رونق است.

ایسنا/مرکزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: