کد خبر: ۱۶۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۸ - 29 December 2019
 بانکداری ایرانی -  رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت چین یک موتور اصلی رشد برای اقتصاد جهان بوده است و سلامت اقتصاد آن اهمیت جهانی دارد.
 
 به گزارش  تسنیم به نقل از شینهوانت، جایگاه چین در اقتصاد جهان کجاست؟ بسیاری از متخصصان جهان بر نقش غیرقابل جایگزین چین در اقتصاد جهان تاکید می‌کنند. در اینجا به برخی از گفته های این متخصصان از سراسر جهان می پردازیم:

 از آنجایی که «ثبات» کلمه اصلی در کنفرانس سالانه کار اقتصادی مرکزی چین بود، رئیس دفتر سرمایه گذاری انگلیس در بخش مدیریت ثروت بانک یو بی اس اشاره کرد که درک اهداف چین برای سال 2020 می‌تواند به کاهش بی ثباتی در اقتصاد جهان کمک کند.

 کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت چین یک موتور اصلی رشد برای اقتصاد جهان بوده است و سلامت اقتصاد آن اهمیت جهانی دارد.

 روبرتو آزودو، مدیرعامل سازمان تجارت جهانی گفت:« دولت چین کاملاً متعهد به ادامه اتحاد خود با اقتصاد جهان است».

« ارتباط بیشتر با دیگران، واردات بیشتر، صادرات بیشتر، تمام این ارتباطات برای روند پایدار و طولانی مدت توسعه لازم است».

 جوز لوییز، مدیر موسسه مکزیکی توسعه صنعتی و رشد اقتصادی گفت:« من فکر می کنم صادرات و واردات بین المللی چین نشان دهنده اهمیت جهانی این کشور به عنوان پیشگام تجارت بین الملل است».

« در سال های اخیر مخصوصاً طی دهه گذشته، تجارت چین با کل دنیا باز بوده است و این نه تنها به نفع توسعه چین بلکه به نفع کل دنیا است».

 دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل گفت:« در زمانی که شاهد هستیم بازیگران بزرگ دنیا به سیاست حمایت از تولیدات داخلی روی آورده‌اند و دیگران را حذف میکنند، چین اعلام کرده حامی اتحاد بین المللی است و اقتصادش را برای مشارکت بیشتر و عمیق تر باز می کند».

« حفظ صادرات سریع و یکنواخت نقشی حیاتی در تقویت رشد اقتصادی برای تمام کشورهای عضو سازمان ملل مخصوصاً کشورهای فقیر دارد. اگر چین بازار خود را برای همه باز نگه دارد، به طرز قابل توجهی به تقویت رشد اقتصادی این کشورها کمک می‌کند».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: