کد خبر: ۱۶۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 28 November 2019
مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: اين بانك در راستاي انجام مسؤليت اجتماعي خود و توسعه زيرساخت هاي كشور در تامين مالي سه طرح آب شيرين كن در استان هرمزگان مشاركت داشته است.
مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: اين بانك در راستاي انجام مسؤليت اجتماعي خود و توسعه زيرساخت هاي كشور در تامين مالي سه طرح آب شيرين كن در استان هرمزگان مشاركت داشته است.

 دكتر حسين مهری كه به اتفاق جمعي از مديران ارشد اين بانك ، دكتر مرتضي شهيدزاده رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و تعدادي از مديران سازمان ياد شده به استان هرمزگان سفر كرده است، ضمن تاكيد بر اولويت تامين سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي جهت حفظ و افزايش ظرفيت عملي توليد افزود : اتمام طرحهاي نيمه تمام و توجه به طرحهاي توسعه اي واحدهاي توليدي فعال از ديگر اولويتهاي اين بانك است.

دكتر مهري با اشاره به تامين مالي طرح هاي آب شيرين كن در استان خاطرنشان كرد: استان هرمزگان در جنوب ایران از جمله مناطق درگیر با بحران کم آبی بوده که در سالهای اخیر طرح های مختلفی برای مدیریت این بحران اجرا شده است، يكي از پروژه هاي ياد شده احداث آب شیرین کن است كه مشكلات منطقه را در خصوص تأمين آب شرب،آب مورد نياز بخش صنعت و كشاورزي مرتفع خواهد ساخت.

گفتني است ، مديرعامل بانك صنعت و معدن در سفر به استان هرمزگان به اتفاق مديران صندوق توسعه ملي از شركت هاي آب شيرين كن سازه سازان، آب شيرين كن توسعه آب آسيا، آب شيرين كن شايا، شركت معماران تجارت آفتاب، و شركت فولاد ماد كوش بازديد كرد و از نزديك در جريان روند فعاليت اين شركت ها قرار گرفت.

شركت آب شيرين كن سازه سازان با تسهيلات بالغ بر 95 ميليون دلار از سوي بانك صنعت و معدن و شركت آب شيرين كن توسعه آب آسيا با تسهيلات بالغ بر 397 ميليارد ريالي و تسهيلات ارزي 112 ميليون دلاري اين بانك در دست احداث است.

آب شيرين كن شايا نيز 150 ميليون دلار تسهيلات ارزي و 56 ميليارد ريال تسهيلات ريالي از بانك صنعت و معدن دريافت داشته و در مراحل پاياني احداث مي باشد.

شركت معماران تجارت آفتاب در زمينه توليد محصول قير فعاليت مي كند و تاكنون 6 فقره تسهيلات سرمايه ثابت جمعاً به مبلغ 176 ميليارد و 660 ميليون ريال و دو فقره تسهيلات سرمايه در گردش به مبالغ 70 و 80 ميليارد ريال از بانك ياد شده دريافت كرده است و ميزان اشتغالزايي آن به 650 نفر به طور مستقيم مي رسد.

شركت فولاد مادكوش ، توليد كننده گندله، با استفاده از يك فقره تسهيلات ريالي به مبلغ 900 ميليارد ريال و يك فقره تسهيلات ارزي به مبلغ 130 ميليون يورو از سوي بانك صنعت و معدن به بهره برداري رسيده است؛ اين شركت براي 360 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد كرده است.

شايان ذكر است، حضور در جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان با حضور استاندار و رييس هيأت عامل صندوق توسعه ملي از ديگر برنامه هاي مديرعامل در اين سفر خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: