کد خبر: ۱۵۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - 01 April 2019
با عملکرد ضعیف بخش معدن و تولید، رشد اقتصادی قطر کاهش محسوسی یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، رشد اقتصادی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ قطر با کاهشی شدید در مقایسه با سال ۲۰۱۷ از ۱.۸ درصد به ۰.۳ درصد کاهش یافت. این ضعیف‌ترین رشد اقتصادی ثبت شده قطر از سه ماهه سوم سال ۲۰۰۹ است که تولید ناخالص ۱۵.۳ درصد کاهش یافت.

مهم‌ترین محرک‌های رشد اقتصادی در این مدت متعلق به بخش ساخت و ساز با ۷.۲ درصد بوده است و پس از این بخش، بیمه و مالی با رشد ۳.۹ درصدی، مدیریت عمومی با رشد ۳ درصدی و املاک و مستغلات با رشد ۲.۸ درصد قرار داشته‌اند. از طرف دیگر بیشترین رشد منفی متعلق به معدن با رشد منفی ۲ درصدی بوده است و تولید با رشد منفی ۱.۷ درصدی و خرده‌فروشی با رشد منفی ۰.۲ درصدی قرار دارند.

اقتصاد قطر دارای ذخایر نفت و گاز بزرگی است که ۵۸ درصد از رشد اقتصادی این کشور بدان وابسته است. بزرگ‌ترین بخش اقتصادی قطر بخش خدمات است که ۲۸ درصد از بار رشد اقتصادی این کشور را بر دوش می‌کشد. متوسط رشد اقتصادی قطر در بازه زمانی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ معادل ۶.۴۹ درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۰ با رشد ۳۲.۹۰ درصد و کمترین رشد متعلق به رشد منفی ۱۵.۳۰ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۰۹ بوده است.
برچسب ها: رشد اقتصادی ، قطر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: