کد خبر: ۱۵۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - 27 March 2019
بانکداری ایرانی ـ  کارکنان ستادی و استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از 10 میلیارد ریال برای کمک به مردم مناطق سیل زده کشور کمک اهدا کردند.

به گزارش وزارت اموراقتصادی و دارایی، این کمک ها از سوی کارکنان ستادی و ادارات کل اقتصاد و دارایی استان ها به صورت نقدی به حساب ویژه جمعیت هلال احمر واریز شد که به همین منظور اختصاص یافته است.

کمک های نقدی و غیرنقدی دیگری نیز از سوی سازمان ها، بانک ها، بیمه ها و شرکت های تابع این وزارتخانه و کارکنان آنها در روزهای گذشته به مناطق سیل زده اهدا شده است که بزودی گزارش آن منتشر می شود. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز از زمان آغاز سیل های اخیر در مناطق مختلف کشور به طور ویژه دستورهای لازم را به دستگاه های تابع این وزارتخانه بویژه بیمه مرکزی، سازمان امور مالیاتی و معاونت بانکی برای ایجاد تسهیلات و کمک رسانی به سیل زدگان صادر کرد.
فرهاد دژپسند دوم و سوم فروردین به عنوان نماینده رئیس جمهوری به استان های گلستان و مازندران سفر کرد و در جریان امور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بارش های ثبت شده از آغاز سال آبی 98- 97 تا یکشنبه در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیش از آن (97.4 میلیمتر) رشد 136 درصدی، در مقایسه با میانگین 11 سال اخیر رشد 50 درصدی و در مقایسه با میانگین 50 ساله رشد 28 درصدی نشان می دهد.
بارش های سنگین باعث وقوع سیل در برخی نقاط کشور مانند استان های گلستان، مازندران، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شد.

جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور تا ظهر امروز (چهارشنبه) مرگ 26 نفر را در پی بارندگی های اخیر و وقوع سیل در استان های مختلف کشور تایید کرد.
در موج دوم بارندگی ها 18 نفر در شهر شیراز (استان فارس)، یک نفر در استان خوزستان، یک نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد، سه نفر در استان گلستان (واژگونی قایق)، 2 نفر در استان لرستان (ریزش آوار) و یک نفر در استان سمنان بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست دادند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: