کد خبر: ۱۵۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 14 March 2019
شرکت بیمه رازی سال 97 را پر بار به پایان می برد
بانکداری ایرانی ـ شرکت بیمه رازی از جمله شرکت هایی است که تصمیم دارد سرمایه خود را 200 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان برساند .
بانکداری ایرانی  ـ علی سوری ؛ شرکت بیمه رازی از جمله شرکت هایی است که تصمیم دارد سرمایه خود را 200 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان برساند . 

به گزارش بانکداری ایرانی  ، اغلب شرکت های صنعت بیمه دارای سرمایه ای حدود 150 تا 300 میلیارد تومان است این وضعیت سبب شده است تا  توانگری شرکت های بیمه به سطح مطلوبی نرسد.

بیمه رازی با سرمایه 200 میلیارد تومان دارای نسبت توانگری 75 و در سطح 2 قرار دارد بنابراین با افزایش سرمایه 500 میلیارد تومانی  قطعا نسبت توانگری به بالای 100 و سطح توانگری هم به بالاتر از شرایط فعلی یعنی طح یک وارد می شود . 

بر همین اساس، مديرعامل بيمه رازي چندی پیش گفته بود: با درنظر داشتن شرايط سهامداران خرد، مطالعات اوليه افزايش سرمايه اين شرکت انجام و پيشنهاد آن به بورس اعلام شده است، در مرحله اول سرمايه بيمه رازي از 200 ميليارد تومان به 400 ميليارد تومان افزايش مي يابد و در مرحله بعد به 500 ميليارد تومان مي‏رسد.

به همین روی ، در روزهای اخیر اطلاعیه افزاییش سرمایه در کدال نشست:
با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 2,000,000,000,000 ریال به مبلغ 5,000,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور  اصلاح ساختار مالي، تامين سرمايه در گردش و حفظ نقدينگي، ترميم سطح و درصد توانگري مالي شرکت، حفظ مجوز فعاليت در کليه رشته‌هاي بيمه‌اي و همچنين کسب مجوز قبولي اتکايي که در تاریخ 1397/10/18 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می شود.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

این بخشنامه از طرف شرکت بر روی کدال در حالی منتشر شده است که شرکت تصمیم دارد سرمایه را تا  پنج برابر افزایش داده وبه هزار میلیارد تومان برساند که در این صورت این شرت دارای بهترین گوشش ریسک را خواهد داشت و می تواند پوشش بیمه‌گری بزرگی را انجام دهد و در بین کلوپ شرکت های چندهزار میلیاردی قرار گیرد.

ارزیابی ریسک شرکت ها از جمله مسائل مهمی است که باید شرکت های بیمه همه جوانب ریسک را در نظر بگیرند  و تنها به بیرون از شرکت خلاصه نمی شود. بر همین اساس  باید ريسک هاي بيمه گري، ريسک هاي عملياتي، ريسک نقدينگي، ريسک سرمايه گذاري را در نظر داشته باشند .  به گفته معاون فني بيمه رازي ريسک هاي گوناگوني در يک شرکت بيمه وجود دارد که اگر بخواهيم به صورت خاص تر در حوزه فني آن ها را بررسي کنيم شامل ريسک هاي بيمه گري، ريسک هاي عملياتي، ريسک نقدينگي، ريسک سرمايه گذاري و ... مي باشند.

  از نظر وی شرکت بيمه رازي با ارزيابي دقيق ريسک ها در هنگام صدور بيمه نامه تهيه يک بيمه نامه با شرايط و کلوزهاي خوب و در نهايت ارائه حق بيمه مناسب نهايت دقت را در صدور بيمه نامه با در نظر گرفتن درخواست ها و نيازهاي مشتري مي نمايد و همچنين در هنگام بروز حادثه با ارزيابي و کارشناسي دقيق خسارت و برآورد دقيق مبلغ با توجه به بيمه نامه صادر شده حداکثر تلاش خود را در کنترل ريسک هاي بيمه گري مي کند .از طرفي با دريافت در حق بيمه ها در سررسيدهاي مقرر سعي در کاهش ريسک نقدينگي شرکت خواهد داشت و با سرمايه گذاري مناسب حق بيمه ها به خصوص در حوزه بيمه هاي زندگي تلاش می کند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: