کد خبر: ۲۰۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۰ دی ۱۴۰۰ - 10 January 2022
گزارش اختصاصی بانکدار ایرانی ؛
خیز بیمه رازی برای کسب جایگاه نخست با شش گام مهم برداشته شد.اما سوال این است که آیا این امکان وجود دارد که این شرکت بتواند این مسیر را طی کند.

بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس؛ خیز بیمه رازی برای کسب جایگاه نخست با شش گام مهم برداشته شد. این شش گام مهم تمرکز، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، هدایت‌گری در ستاد و واگذاری اختیارات به شعب و نمایندگی‌هاست.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  این شش گام که از زبان مدیرعامل شرکت به همراه بر نوآوری و ارائه خدمات به‌روز صنعت بیمه خواهد بود، قرار است که با پنج چرخش استراتژیک با رویکرد و اهداف جدید رخ دهد. اما سوال این است که آیا این امکان وجود دارد که این شرکت بتواند این مسیر را طی کند.

امکاناتی برای برداشتن گام‌های بزرگ
برای طی کردن هر مسیری سخت، نیاز به لوازم و تجهیزات زیادی است. سوال این است که آیا بیمه رازی این الزامات را در اختیار دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید به امکانات بیمه رازی توجه کرد.

- نیروی انسانی
بیمه رازی دارای 554 نفر پرسنل است که 409 نفر از این تعداد دارای مدرک تحصیلی مناسب بوده و به‌نوعی متخصص هستند. درواقع شرکت بیمه رازی توانسته است با استخدام بیش از 554 نفر همکار توانمند و مجرب و دایر ساختن 45 شعبه و 1200 نمایندگی عمومی، 500 نمایندگی بیمه‌های عمر و همکاری با بیش از 450 کارگزاری بیمه، خدمات خود را به سراسر ایران توسعه داده و خود را به‌عنوان یک شرکت بیمه‌ای صاحب اعتبار نزد عموم هم‌میهنان و نیز در قبال وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بزرگ دولتی و نهادهای عمومی و شرکت‌ها و بنگاه‌های خصوصی معرفی کند.
- عملکرد
برای رسیدن به جایگاه نخست به چندین امکانات نیاز است. بیمه رازی، به‌عنوان اولین شرکت بخش خصوصی صنعت بیمه ایران همواره تلاش کرده است تا بهترین خدمات را به مشتریان و بیمه‌گزاران خود ارائه کند. بر همین اساس، چندی پیش، نمایندگان شرکت بیمه رازی با حضور در لیگ ستارگان این شرکت با تأکید بر چرخش استراتژیک شرکت بیمه رازی رشد 937 درصد را درزمینهٔ بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی به ثبت رسانده‌اند.این رشد در صورت‌های مالی شرکت نشسته است، چراکه نزدیک به 60 درصد از عملکرد یک سال شرکت را طی شش‌ماهه نخست امسال ثبت کرده است. در سال 99 شرکت حدود 11 هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخته بود اما شش ماه نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال تولید حق بیمه ثبت کرده است. این نشان‌دهنده تلاش شرکت برای کسب بازارهای جدید با رقابت سالم است.
علاوه بر این شرکت بیمه‌ی رازی برای تضمین تعهدات خود توانسته است از طریق شرکت‌های INTERNATIONAL TRUST – ALGERIA CCR – GIC و POOL FAIR پوشش اتکایی مطمئنی را برای خود فراهم کند. در طی 18 سال فعالیت این شرکت تعداد بیمه‌گذاران به قریب 10 میلیون نفر رسیده و حدود 650 هزار نفر اشخاص حقیقی و حقوقی تاکنون خسارت دریافت داشته‌اند.
- توانگری
نسبت توانگری بیمه 238 درصد که یکی از مناسب‌ترین نسبت‌هاست که چرا توانسته از این امکانت بیشترین بهره را ببرد. در ماه‌های اخیر بیمه رازی سرمایه خود را به 19 هزار میلیارد ریال رساند. در حقیقت، اقدامات اساسی و زیربنایی همچون افزایش 700 درصدی سرمایه شرکت، کسب مجوز اتکایی، کسب توانگری مالی سه برابری، اخذ توانگری سطح یک بیمه رازی را در صع بیمه ارتقاء داده است.

شش گام بزرگ بیمه رازی برای کسب جایگاه بزرگ

و در نهایت؛
بیمه رازی با توجه به امکانات و شرایطی که دارد می‌تواند به برترین شرکت بیمه تبدیل‌شده و مسیر خوبی را طی کند. در شهریور 1400 بیمه رازی با فروش 11 هزار میلیارد ریال حق بیمه در ردیف پنج شرکت بیمه ایران قرارگرفته است. این عملکرد نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال دارد برای شرکت در پی داشت. همچنین زیان خالص یک هزار میلیارد ریالی سال گذشته به سود خالص 236 میلیارد ریالی در شهریور امسال تبدیل شد.
این در حالی است که در سال گذشته در دوره مشابه تنها پنج هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخته بود. بنابراین این رشد دو برابری نشان از خیز بزرگ بیمه رازی دارد. این در حالی است که شرکت‌های دیگر این رشد را تجربه نکرده و روال معمولی خود را طی کرده و نسبت به سال گشته رشد قابل‌توجهی را تجربه نکرده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: