کد خبر: ۱۵۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - 07 March 2019
بانکداری ایرانی ـ باوجود رشد اقتصادی خوب در سه ماهه پایانی سال 2018، رشد اقتصادی این کشور در مقایسه با سال‌های اخیر کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ رشد ۳.۱ درصدی را تجربه کرده است که در مقایسه با رشد دو درصدی ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۷، افزایشی حدوداً ۵۰ درصدی داشته است. این نرخ رشد که سریع‌ترین رشد پنج فصل اخیر چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا محسوب می‌شود، عمدتاً ناشی از رشد ۲.۸ درصدی بخش تولید و ۲.۷ درصدی بخش خدمات بوده است.

البته رشد تمامی بخش‌ها مثبت نبوده است و بخش ساخت‌وساز شاهد رشد منفی ۵.۸ درصدی در این بازه زمانی بوده است. اقتصاد کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ در مجموع رشد ۲.۷ درصدی را به ثبت رساند که پایین‌ترین رشد از سال ۲۰۱۲ و ۰.۴ درصد کمتر از رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۷ بود.

آن طورکه وزارت اقتصاد این کشور اعلام کرده است، در سال ۲۰۱۸ رشد مخارج دولتی معادل ۷.۱ درصد و مصرف نهایی معادل ۳.۶ درصد بوده است. از آن طرف سرمایه گذاری ثابت ناخالص ۳.۶ درصد کاهش یافته است.

مؤسس رتبه‌بندی "مودی" نیز در گزارش جدید خود از اقتصاد کره جنوبی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امسال کره جنوبی به ۲.۱ درصد کاهش یابد که ۰.۲ درصد کمتر از پیش بینی قبلی آن است. کاهش رشد اقتصادی جهان، کاهش تقاضا برای کالاهای کره‌ای در بین واردکنندگان بزرگ از این کشور و کاهش حجم سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، از جمله عوامل ذکر شده توسط مؤسسه مودی برای کاهش رشد اقتصادی کره جنوبی بوده است.

دولت کره جنوبی امسال دستیابی به رشد ۲.۶ درصدی را هدف گذاری کرده است که مطابق با پیش بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی امسال این کشور است.

دولت کره جنوبی اعلام کرده است به منظور تقویت رشد اقتصادی در نظر دارد از صادرکنندگان حمایت بیشتری کند. وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی کره در ماه مارس اعلام کرده بود دولت بسته‌ای به ارزش ۳ تریلیون وون (۲۰۸.۵۲ میلیارد دلار) برای این منظور تهیه دیده است که در دو مرحله و در دو نیمه امسال به کانال‌های مربوطه تزریق خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: