کد خبر: ۱۵۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - 12 February 2019
بانکداری ایرانی - برای ورود به فضای بانکداری دیجیتال علاوه بر سیستم های الکترونیکی مورد نیاز باید از ساختار سازمانی کارا بهره مند بود و علاوه برآن نیاز است تا فرآیندهای اجرایی به نحو صحیح طراحی و بازنگری شود و در نهایت فرهنگ جدید دیجیتالی نیز توسعه یابد.
بانکداری ایرانی -معاون طرح و برنامه بانک ملت گفت : در مواجهه با تحولات صنعت بانکداری سه دیدگاه وجود دارد : نخست انکار تحولات جدید و عدم پذیرش آن ؛ دوم نظاره گری تحولات و سکوت تا زمان مناسب و سوم همگامی با روند تحولات . بانک ملت درخصوص موضوع بانکداری دیجیتالی سیاست همگامی را اتخاذ نموده و سعی کرده جزو بانکهای پیشرو باشد .

هادی سپانلو در گفت و گو با بانکداری ایرانی درخصوص وضعیت صنعت بانکداری اظهار کرد : در صنعت بانکداری امروز مفاهیم جدیدی بوجود آمده که تجمیع آنها را می توان در قالب " بانکداری باز" مشاهده کرد .

معاون طرح و برنامه بانک ملت افزود : برای ورود به فضای بانکداری دیجیتال علاوه بر سیستم های الکترونیکی مورد نیاز باید از ساختار سازمانی کارا بهره مند بود و علاوه برآن نیاز است تا فرآیندهای اجرایی به نحو صحیح طراحی و بازنگری شود و در نهایت فرهنگ جدید دیجیتالی نیز توسعه یابد.

 وی افزود : در بخش زیر ساخت بانک ملت تولید سامانه جدید بانکداری متمرکز را با رویکرد و معماری "سرویس گرا" آغاز نموده است . در این سامانه جدید سعی شده ابزارهای جدید نظیر API و مکانیزم Omni Channel نیز لحاظ شود .

سپانلو گفت : بانکها در قبال تغییرات معمولاً سه واکنش دارند نخست اینکه آن را انکار نموده و در مقابل آن مقاومت می کنند دوم نظاره گر تحولات بوده و منتظر حرکتهای دیگران می مانند تا تاثیرات آن را بررسی کرده و در زمان مناسب ورود کنند و دسته سوم بانکهای همگام هستند و با تحولات پیش می روند .

دراین خصوص بانک ملت سیاست همگامی را اتخاذ نموده است .معاون طرح و برنامه بانک ملت در ادامه گفت : یکی از ضروریات بحث این است که بانکداری دیجیتال را با بانکداری الکترونیکی اشتباه نگیریم . بانکداری دیجیتال یعنی سرویسها و خدمات مورد نیاز مشتری را در سریعترین ، بهترین و راحت ترین شکل ممکن ارائه دهیم و این سوال که مشتری دنبال چه می گردد را به روش درست درک کرده و پاسخ مناسب دهیم ، اما خیلی از کارشناسان به اشتباه بانکداری الکترونیکی را با بانکداری دیجیتالی اشتباه گرفته و ارائه خدمات جدید الکترونیکی را به نوعی حرکت به سمت بانکداری دیجیتال می دانند .

سپانلو درخصوص همراه بانک  ملت عنوان کرد : همراه بانک ملت از دو درگاه مجزا تشکیل شده اولی امکان دسترسی به حسابهای بانکی کاربر را فراهم می سازد و دومین درگاه که به همراه پلاس معروف است خدمات پرداخت از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب را فراهم می سازد . لذا از همراه بانک ملت می توانند همه دارندگان کارتهای بانکی عضو شتاب استفاده نمایند .

وی افزود : از سایت جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت نیز رونمایی شده است که به زودی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت . سایت جدید از نظر ظاهر کاملاً تغییر کرده و دارای دو میز کاربری با چیدمان نوین است که به دلخواه کاربر تغییر می کند .

معاون طرح و برنامه بانک ملت دانلود نرم افزار همراه بانک را حدود هشت میلیون شامل سامانه جدید و قدیم و کاربر سایت بانکداری اینترنتی را حدود 2 میلیون نفر ذکر کرد .

سپانلو در پایان در پاسخ به این پرسش که چالش اصلی سیستم بانکداری در مقابله با تحولات امر چیست ؟ پاسخ داد : مهمترین چالش امروز صنعت بانکداری در حوزه های مختلف ، مساله کارمزد است . برای پیشرفت این صنعت باید اساس کارمزدی آن را درست بنا نهیم .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: