کد خبر: ۱۴۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 03 December 2018
بانک مرکزی اروپا از سامانه «تسویه حساب پرداخت‌های فوری هدف» که اقدام به پرداخت در زمان واقعی می‌کند، رونمایی کرد.
بانک مرکزی اروپا از سامانه «تسویه حساب پرداخت‌های فوری هدف» که اقدام به پرداخت در زمان واقعی می‌کند، رونمایی کرد.

به گزارش «ایبِنا» به نقل از فین اکسترا، بانک مرکزی اروپا درپاسخ به افزایش کیف‌های پول دیجیتال از سامانه «تسویه حساب پرداخت‌های فوری هدف» موسوم به TIPS رونمایی کرد؛ سامانه‌ای که یک نظام پرداخت فوری در منطقه یورو است. این خدمت جدید در سرتاسر ۱۹ کشور واقع در منطقه یورو برای مصرف کنندگان و تجار از طریق تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و ترمینال‌های پرداخت در فروشگاه‌ها قادر به انجام پرداخت نزدیک به زمان واقعی (در لحظه) است.  

این ابتکار باتوجه به رشد محبوبیت دیجیتال، خدمات پرداخت بدون تماس که توسط شرکت‌های بزرگ فناوری از قبیل اپل، گوگل، آمازون و علی بابا در چین پیشنهاد شده، پا به عرصه گذاشته است.در همین حال «مارک جسی» رئیس «زیرساخت بازار و پرداخت‌ها» در بانک مرکزی اروپا گفت: بانک‌ها در منطقه یورو تحت فشار از سوی رقبای فناوری هستند و «تسویه حساب پرداخت‌های فوری هدف» راهی برای مقاومت و تداوم حیات در برابر بازیگران دیجیتال است.  در حالی که خدمات پرداخت فوری برای استفاده داخلی توسط بانک‌ها انجام گرفته؛ اما در حال حاضر چنین خدماتی برای تراکنش‌های برون‌مرزی وجود ندارد. بنابراین بانک مرکزی اروپا به دنبال پُر کردن این خلأ با استفاده از سامانه «تسویه حساب پرداخت‌های فوری هدف» است که به طور مستقیم به صندوق بانک مرکزی متصل می‌شود، در نتیجه برخی از فرآیندهای تسویه حساب که می‌توانند مانع از پرداخت‌های فوری شوند، کنار گذاشته می‌شود.بر پایه این گزارش، این خدمت در ابتدا محدود به منطقه یورو خواهد بود؛ اما بانک مرکزی اروپا خبری را در مورد گسترش آن به دیگر کشورها و ارزها منتشر نکرده است.

تحولات ارزهای دیجیتال
بیست ارز رمزنگار برتر جهان با افزایش ارزش روبه‌رو شدند و سرمایه بازار آنها با ۸ میلیارد دلار رشد به ۱۳۷ میلیارد دلار رسید. به گزارش «ایبِنا» به نقل از کوین مارکت کپ، بازار ارزهای رمزنگار از روز یکشنبه با افزایش ارزش قابل‌توجهی روبه‌رو شدند و ۲۰ ارز رمزنگار برتر به لحاظ سرمایه بازار روند مستحکمی داشتند.  در همین حال بیت‌کوین با ۵/ ۴ درصد افزایش ارزش روبه‌رو شد و به تقریبا ۴ هزار و ۲۰۰ دلار رسید. از طرفی هم ریپل به عنوان دومین ارز رمزنگار به لحاظ سرمایه بازار حدود ۳ درصد رشد را تجربه کرد.  

همچنین ارز رمزنگار TRON و NEM هم با بیشترین روند ارزشی در میان ارزهای دیجیتال روبه‌رو شدند و هر کدام به ترتیب با ۵/ ۶ درصد و ۷ درصد افزایش به کار خود پایان دادند. بیت‌کوین کش و بیت‌کوین SV هم روند صعودی داشتند. بر پایه این گزارش، مجموع سرمایه بازار ارزهای رمزنگار با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو شد و از رقم ۱۲۹ میلیارد دلار به ۱۳۷ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که به گزارش «ایسنا» سرنوشت ارز دیجیتال بیت‌کوین در ماه‌های گذشته به‌خصوص نوامبر سال‌جاری میلادی به سمت و سوی نامعلوم و مایوس‌کننده‌ای پیش رفته بود و همین امر موجب سردرگمی بسیاری از سرمایه‌گذاران شده بود.

 نوامبر ۲۰۱۸ بدون شک هیچ‌گاه از یاد سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بیت‌کوین نخواهد رفت؛ چراکه این ارز دیجیتال در ماه گذشته میلادی با یک سقوط بی‌سابقه مواجه شد و معاملات نوامبر را با ۳۷ درصد افت و کاهش به پایان رسانید.ارزش بیت‌کوین در حالی به زیر ۴ هزار دلار سقوط کرد که در ماه قبل از آن بالای ۶ هزار دلار بود و بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار ارزهای دیجیتال نیز برآورد کرده بودند که ارزش آن تا ۱۵ هزار دلار نیز خواهد رسید. قیمت بیت‌کوین که در سال‌های اولیه معرفی و عرضه آن کمتر از چند دلار بود، در دسامبر سال گذشته به مرز ۲۰ هزار دلار نیز رسید و مورد توجه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در جهان واقع شد و خیل عظیمی از افراد نیز توانستند با استخراج و خریداری این ارز دیجیتال رمزپایه به ثروت کلانی دست یابند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: