کد خبر: ۱۴۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - 11 November 2018
رئیس بنیاد مسکن: تاکنون علاوه بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان تسهيلات و ۳۲۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض به این زلزله زدگان پرداخت شده است.
علیرضا تابش در نشست خبری که به مناسبت سالروز زلزله ۷.۳ ریشتری که در ۲۱ ابان سال گذشته در کرمانشاه به وقوع پیوست گفت: از ساعات اولیه خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه اغاز شد و در این زلزله ۱۰ شهر و۱۶۲۳ روستا اسیب دید که ۴۵۰ اکیپ خانه ها را ارزیابی کردند.

وی ادامه داد: بازسازی واحدهای روستایی ۷۵ درصد و شهری ۵۵ درصد پیشرفت داشت که تکمیل خانه های روستایی تا پایان امسال و خانه های شهری تا ۶ ماه ابتدایی سال ۹۸ به پایان می رسد. 

وی بیان کرد: ۳۷ هزار واحد تخریب شد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد شهری و ۲۷ هزار واحد روستایی بود و همچنین ۴۳ هزار واحد شهری و ۲۰ هزار واحد روستایی نیز نیاز به تعمیرات داشت.
تابش افزود: ظرف ۲ ماه پس از زلزله ۱۵ هزار و ۶۰۰ کانکس به این مناطق بردیم .

وی درباره تسهیلات ارایه شده به زلزله زدگان گفت: برای بازسازی مناطق اسیب دیده تسهیلات خاصی ارایه دادیم که برای واحدهای احداثی در شهر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بعلاوه ۱۱ میلیون تومان بلاعوض، واحدهای احداثی روستاها ۳۵ میلیون تسهیلات به علاوه ۱۰ میلیون بلاعوض، تسهیلات تعمیری در شهر و روستا ۱۲ میلیون تومان بعلاوه ۲ میلیون بلاعوض،تسهیلات معیشتی در شهر و روستا ۱۰ میلیون تومان بعلاوه ۲ میلیون بلاعوض، تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی در شهرو روستا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بعلاوه ۴.۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.

وی گفت: نرخ سود تسهیلات در شهر 5 درصد و در روستا ۴ درصد است.
رئیس بنیاد مسکن گفت: این تسهیلات به صورت جداگانه برای هر طبقه پرداخت می شود و اگر خانه ای دو طبقه ساخته شود هر طبقه بصورت جداگانه از تسهیلات استفاده می کند.

وی بیان کرد: تاکنون برای از ۱۰۵ هزار و ۷۷ واحد پرونده تشکیل شده و به بانک ها معرفی شد، و بانکها با ۹۹ هزار و ۹۳ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند. 

وی افزود: تاکنون بیش از ۵۵ هزار واحد تعمیری اتمام یافته است که از این تعداد 39 هزار واحد شهری و ۱۶ هزار واحد روستایی است .

وی ادامه داد: ۵۴ هزار تن آهن آلات تامین و در اختیار مردم قراردادیم ،سیمان و‌حمل آن رایگان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: