کد خبر: ۱۴۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 03 October 2018
معاون اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: بر اساس آمار ارائه‌شده جمعیت حاشیه‌نشین کشور به 11 میلیون نفر افزایش‌یافته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا محبوبی عصر امروز در نشست بهره‌برداری از 5 دفتر تسهیلگری شیراز اظهار داشت: تعداد حاشیه‌نشین‌های کشور به 11 میلیون نفر رسیده ودراین راستا اگرچه فشار‌های بین‌المللی دراین افزایش مؤثر بوده ولی اگر سرمایه‌های اجتماعی و اطمینان مردم به آینده بالابود با مشکل حاشیه‌نشینی روبه‌رو نبودیم و پول‌ها نیز تبدیل به دلار نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: نباید به حاشیه‌نشینی به‌عنوان یک مسئله عادی نگاه کرد چرا که در این صورت به بحران اجتماعی تبدیل می‌شود.

معاون اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور تصریح کرد: با داشتن مؤلفه‌های هویت و عرق ملی، تمایل دینی و نیز اقتدار و توان نظامی، نباید بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ناهنجاری‌های اجتماعی و ضعف عملکرد در این حوزه‌ها روبه‌رو شویم.

وی ایجاد دفاتر تسهیلگری را در کشور مهم‌ترین ابزار در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در مناطق محروم دانست و افزود: هم‌اکنون 68 دفتر تسهیلگری در 108 محله کشور فعال است و این تعداد تا پایان امسال به 122 دفتر در 160 محله افزایش می‌یابد.

معاون اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور اضافه کرد: برای اجرایی شدن این طرح در کلان‌شهر شیراز از شهردار این شهر درخواست می‌شود از اجرای طرح دفاتر تسهیلگری حمایت و پشتیبانی کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: