کد خبر: ۱۴۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - 22 August 2018
در اوایل انقلاب مجموعه تولیدات کشاورزی 25 تا 26 میلیون تن بود که با افزایش چهار برابری به بیش از 120 میلیون تن رسید این در حالی است که همزمان جمعیت ما در این دوره زمانی تقریبا 5 /2 برابر شد ولی غذای ما 4 برابر افزایش پیدا کرده است.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی  در گفتگو با پژوهش خبری گفت: در اوایل انقلاب مجموعه تولیدات کشاورزی 25 تا 26 میلیون تن بود که با افزایش چهار برابری به بیش از 120 میلیون تن رسید این در حالی است که همزمان جمعیت ما در این دوره زمانی تقریبا  5/ 2 برابر شد ولی غذای ما 4 برابر افزایش پیدا کرده است. 

دکتر شاهرخ رمضان نژاد در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در بیان دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی افزود: همان گونه که در آرمان های انقلاب، استقلال خواهی و استقلال طلبی مهمترین شعار مورد مطالبه مردم بود و به تأسی از اندیشه و دورنگری و دوراندیشی حضرت امام(ره)، مبنی بر اینکه کشاورزی کشور بتواند مایحتاج و غذای عمومی مردم را تامین کند منجر به این شد که تمامی امکانات و نیروها بسیج و گسیل به سمت روستاهای کشور داده شوند که همزمان هم بتواند فقر و محرومیت را از چهره روستائیان بزدایند و هم روستا را تبدیل به کانون  های تولید کنند و در همین ارتباط تشکیل نهاد جهادسازندگی که به تدبیر حضرت امام(ره) بود توانستند شرایطی را فراهم کنند که کشاورزی کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند که بخشی از این دستاوردها را از نگاه آمار خدمتتان عرض می کنم.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب مجموعه تولیدات کشاورزی 25 تا 26 میلیون تن بود که با افزایش چهار برابری به بیش از 120 میلیون تن رسید این در حالی است که همزمان جمعیت ما در این دوره زمانی تقریبا  5 /2 برابر شد ولی غذای ما 4 برابر افزایش پیدا کرده است. در حوزه تولید و محصولات اساسی به ویژه گندم توانستیم به استقلال و خودکفایی برسیم به طوری که امروز نان ایرانی ها از گندم ایرانی تامین می شود و این مهمترین دستاورد، حاصل تلاش و زحمات کشاورزان عزیزمان بود البته پشتیبانی های هم دولت در این دوره از کشاورزان و کشاورزی به وجود آورده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: امروزه در زمینه  های مختلفی در حوزه کشاورزی توانستیم افزایش دانش، دانایی و توانایی داشته باشیم که مجموعه اینها می  تواند به عنوان مولفه  های استقلال اقتصادی، مولفه های قدرت  زا برای کشور و انقلاب باشد. به هر حال در حوزه کشاورزی و محصولات لبنی و پنیر قبل از انقلاب بیش از 50 هزار تن واردات داشتیم ولی امروزه در نتیجه اهتمام و تلاش هموطنان و سرمایه گذاران با اندوخته  های سرمایه و دانش خودشان به اروپا هم صادرات دارند.

رمضان نژاد ادامه داد: امروزه روستاها علاوه بر تامین نیازهای غذایی شهروندان، بخش عمده از تولیدات غذایی را به تمام دنیا صادرات می  کنیم. صادرات بخش کشاورزی از حدود 400 میلیون دلار قبل از انقلاب با افزایش 10 برابری به بیش از 5 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده  ، همچنین ‌ورود به عرصه  های جدید کشاورزی،‌ کشاورزی هایتک و دانش بنیان زمینه  هایی را فراهم کرده که هم ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد و هم زمینه  های اشتغال را فراهم بکند.

وی گفت: امروز در حوزه شیلات برنامه این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت آب دریاها، محصولات شیلاتی را به دو برابر ظرفیت قبل برسانیم. یک میلیون تن را از طریق پرورش ماهی در دریاها داشته باشیم که این حوزه زمینه  هایی را برای جوانان ما در حوزه اشتغال و ارزآوری فراهم می  کند.

رمضان نژاد افزود: در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی با توجه به دانشمندان و دانش آموخته  های جوانی که داریم با ورود آنها در حوزه  های تکنولوژی و فرآورده  های محصولات کشاورزی و در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده  هایی که می تواند در حوزه  های دارویی و بهداشتی داشته باشد اینها زمینه  هایی است که هم اشتغال را برای هموطنان و جوانان فراهم می  کند و هم ما در آینده شاهد افزایش در تولیدات محصولات کشاورزی با نگاه بهره ورانه و دانش بنیانی باشیم. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: