کد خبر: ۱۳۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - 28 May 2018
بانكداري ايراني ـرئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به تبانی شرکت‌های زیرمجموعه شستا و صندوق‌های بازنشستگی از گشایش ال‌سی و ثبت سفارش‌های صوری انتقاد کرد.
 بانكداري ايراني  ـرئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به تبانی شرکت‌های زیرمجموعه شستا و صندوق‌های بازنشستگی از گشایش ال‌سی و ثبت سفارش‌های صوری انتقاد کرد.

 امیر خجسته به خانه ملت گفت: اینکه باید با فساد اقتصادی مبارزه جدی شود، یک اصل بدیهی است. زیان‌های بزرگی به اقتصاد از بابت فساد وارد شده اما باید پذیرفت مبارزه با فساد اقتصادی نیاز به اقدامات جامع‌تری دارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در مبارزه با فساد اقتصادی این است که برخی اشخاص ذی‌نفوذ و آقازاده‌ها باعث می‌شوند در روند مبارزه با فساد خلل ایجاد شود. با وجود اینکه برخی فسادها در گمرکات، صندوق ذخیره فرهنگیان و برخی بانک‌ها کشف شده اما این انتظار وجود دارد رسیدگی به این موضوعات با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: فساد سیستمی در اقتصاد یکی از موانع پیشرفت اقتصادی محسوب می‌شود بنابراین باید سه قوه با هماهنگی بیشتری در برابر فساد اقتصادی ایستادگی کنند.بر لزوم مبارزه با فساد اقتصادی باید قاطعیت داشت، اگر در این خصوص به مسائل جناحی توجه شود، روند مبارزه با فساد دیگر مؤثر نخواهد بود.

خجسته افزود: در برخی شرکت‌های زیرمجموعه شستا و صندوق‌های بازنشستگی در مدت اخیر تبانی وجود داشته که این موضوعات به فساد اقتصادی منجر می‌شود. گشایش ال‌سی صوری و همچنین ثبت سفارش‌های صوری به اقتصاد زیان وارد می‌کند. بنابراین از تمامی دستگاه‌های نظارتی درخواست دارم در مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق هماهنگ‌تر باشند.
برچسب ها: فساد اقتصادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: