کد خبر: ۱۲۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 12 February 2018
روزنامه ایران با اشاره به برگزاری راهپیمایی با شکوه 22 بهمن در روز گذشته، نوشت: آیین راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده و پرشور مسئولین کشوری و لشکری و آحاد مردم در سراسر کشور برگزار شد.
بانكداري ايراني روزنامه ایران با اشاره به برگزاری راهپیمایی با شکوه 22 بهمن در روز گذشته، نوشت: آیین راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده و پرشور مسئولین کشوری و لشکری و آحاد مردم در سراسر کشور برگزار شد.

در ادامه این گزارش می خوانیم: ساعت 9 صبح روز گذشته، مصادف با 22 بهمن مردم تهران و سایر استان‌های کشور از هر قوم و مذهبی، ضمن حضور در مسیرهای اعلام شده، یکبار دیگر با سر دادن شعارهای انقلاب شکوهمند اسلامی، با آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) تجدید بیعت کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی، در خلال شعارها و گفت‌وگوهای خود با اشاره به تحرکات اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را بهترین پاسخ به دشمنی‌ها دانسته و بر لزوم حفظ وحدت و انسجام در شرایط فعلی تأکید کردند.

** حضور رؤسای قوا در جمع مردم
در تهران، حسن روحانی رئیس جمهوری که سخنران اصلی مراسم 22 بهمن بود، از خیابان آزادی در مسیر راهپیمایی گسترده، پرشور و بانشاط مردم قرار گرفت و همراه با مردم بر ارتباط ناگسستنی‌شان با انقلاب، امام و رهبری تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری رئیس‌ جمهوری با قدردانی از حضور باشکوه‌تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال در سراسر کشور، تصریح کرد: این حضور پرشور و باشکوه، پاسخی به توطئه‌های جدید امریکا علیه ملت ایران و تحرکات صهیونیست‌ها در منطقه و اعلام وحدت و یکپارچگی ایرانیان و عهد و پیمان با امام راحل برای ادامه راه و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سال پیش رو سال موفقیت‌ها، افتتاح‌ها و شادمانی و سرور خواهد بود، اظهار داشت: در سال آینده باید همه بخش‌های کشور اعم از دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و سینماها، مملو از نشاط و موفقیت‌های بزرگ باشد و این موفقیت‌ها را باید به خوبی به رخ بدخواهان خود بکشیم. وی با بیان اینکه «در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بیش از همیشه خودمان را برای خدمت به مردم آماده کنیم»، اضافه کرد: دولت بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مردم عزیز ایران اسلامی پیمان می‌بندد که به آرمان‌ها و مسیر انقلاب اسلامی و امام راحل، وفادار باشد.آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز ضمن حضور در راهپیمایی، حضور پرشور مردم را نمایش اقتدار جمهوری اسلامی دانسته و گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ قاطع و مسلم و قطعی به یاوه‌گویی‌های دشمنانی است که می‌خواهند تفرقه افکنی کنند. وی افزود: مردم پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا به همه دنیا اعلام می‌کنند که ما ارزش‌های انقلاب را رها نکرده‌ایم و بر خط ولایت رهبری و جمهوری اسلامی که رو به کمال می‌رود، با وجود همه فشارها و تحریم‌ها ایستاده‌ایم و مقابله می‌کنیم.علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این راهپیمایی در شیراز، با بیان اینکه «انقلاب اسلامی به هیچ کس و جناحی تعلق ندارد و 22 بهمن روز ملی ایران و متعلق به ملت است»، گفت: در این برهه حساس از دوران انقلاب و نظام اسلامی باید فهمید چرا دشمن به دنبال مأیوس کردن مردم است. وی با بیان اینکه «یکی از ارکان اقدامات دشمن، ایجاد اختلاف در داخل کشور است» ادامه داد: قطعاً توسعه شتابان بدون وحدت ممکن نیست. وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل پروفسور اختلاف‌افکنی هستند، گفت: همه باید بدانند ملت ایران راهی را انتخاب کرده که مردم‌سالاری دینی است و مسئولان این کشور چه در قوه مجریه، چه در قوه مقننه و چه سایر بخش‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با اراده این ملت انتخاب می‌شوند.

** ناطق نوری: مسئولین حرمت مردم را نگه دارند
حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با حضور در راهپیمایی گرامیداشت 22 بهمن تأکید کرد: مردم از تهدیدهای خارجی نمی‌هراسند؛ مسئولین حرمت مردم را نگه دارند. وی افزود: حرف‌هایی که گاهی مسئولین نسبت به هم می‌زنند، دل مردم را خالی می‌کند. اگر مسئولان کشور حرمت ملت را داشته باشند، ملت ما همیشه در صحنه بوده‌اند و خواهند بود. آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این مراسم بر لزوم حفظ وحدت و انسجام هر چه بیشتر مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت: به کوری چشم ترامپ و سایر دشمنان اسلام و ایران این حماسه عظیم، پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد و بار دیگر ثابت شد که توطئه‌های دشمنان در دلسرد کردن مردم مبارز و انقلابی ایران هیچ اثری ندارد. وی تصریح کرد: مردم نجیب و شریف ما اگر مطالبه‌ای از مسئولان دارند، بیان می‌کنند و مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات هم به امید خدا و همت و تلاش مسئولان در کنار مردم و درایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب برطرف خواهد شد.

** جهانگیری: ترامپ و دیگران بدانند با یک ملت بزرگ و انقلابی سر و کار دارند
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری هم در راهپیمایی سی و نهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: این حضور برای استمرار حرکت انقلاب بسیار کارساز است و نشان می‌دهد که مسئولان کشور باید با اقدامات بیشتر و تلاش‌های گسترده‌تر در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنند. جهانگیری افزود: تمام قدرت‌های دنیا اعم از ترامپ و دیگران باید بدانند که با یک ملت بزرگ و انقلابی سر و کار دارند که از آرمان‌های انقلابشان به شدت حفاظت و در مسیر تحقق آنها حرکت می‌کنند. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز با حضور در جمع راهپیمایان، پشتیبانی مردم را اصلی‌ترین عامل اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: حضور میلیون‌ها ایرانی غیور در خیابان‌های شهرها و روستاهای سراسر کشور مهر تأییدی است بر آرمان‌های امام راحل و لبیکی جانانه است بر دعوت رهبر معظم انقلاب. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز در جمع راهپیمایان در بندرعباس، با بیان اینکه «امروز جمهوری اسلامی ایران نقطه ثبات منطقه است» تصریح کرد: امروز بقای همان کشوری که صدام از آن به ما حمله کرد، به مدیریت و سرداری یکی از سرداران ایران اسلامی وابسته و امنیتش برقرار است.

** ظریف: امنیت ایران وابسته به حضور مردم در صحنه است
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هم در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن با قدردانی از حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی تأکید کرد: حتماً در بین مردم برخی از دلخوری‌ها و ناراحتی‌ها وجود دارد، مطالبات بحقی دارند که بعضاً ناشی از کمبودها و مشکلات موجود در کشور است و این وظیفه همه مسئولان کشور است که به مطالبات بحق مردم به عنوان بزرگترین سرمایه راهبردی نظام توجه داشته باشند. وی با اشاره به خرید گسترده تسلیحات از سوی برخی کشورهای منطقه از قدرت‌های بزرگ در راستای تأمین امنیت‌شان ادامه داد: کشور ما همچون برخی کشورهای منطقه نیست که بقا و امنیتش وابسته به خرید تسلیحات از خارج از کشور باشد. امنیت ایران وابسته به حضور مردم در صحنه است. سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات هم در مراسم راهپیمایی مردم کرمانشاه تأکید کرد: ملت ایران با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب راه خود را ادامه خواهد داد و پرچم پرافتخار انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) خواهد سپرد.

** سردار سلیمانی: رشد امروز ایران در همه ابعاد باعث شگفتی همه است
سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس هم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در کرمان گفت: کسانی که فکر می‌کنند برای اداره کشور باید با امریکا همراه و متحد شد، به سرنوشت کشورهایی بنگرند که همپیمان امریکا شده‌اند اما در فقر شدید و با سرنوشت تیره بسر می‌برند. وی افزود: رشد امروز ایران در همه ابعاد، باعث شگفتی ناظران منصف و واقع بین داخلی و خارجی است و آنها متحیرند که با این همه تحریم، این پیشرفت‌ها چگونه حاصل شده است. وی افزود: برخی از کسانی که ادعای پیروی از خط امام دارند به جای نوشتن نامه سرگشاده و انتقادآمیز به بیگانگان و دشمنان و بدخواهان به ولی فقیه زمانه خود نامه می‌نویسند. این معنی پیروی از خط امام است؟ وی افزود: این غلط است که برخی پای سفره نظامی باشند که خون 200 هزار شهید پای آن ریخته شده است اما پز اپوزیسیونی بدهند.

** حاشیه ها
نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 2 فروند موشک بالستیک و دوربرد قدر F را در مسیر راهپیمایی به نمایش عمومی گذاشت.
جدیدترین موشک ضدزره ایرانی با نام توفان 2 - M در جریان برپایی راهپیمایی 22 بهمن در تهران، رونمایی شد.
راهپیمایان تهران 2 مفسد اقتصادی و یک‌ مدیر ناکارآمد را به صورت نمادین دستگیر کردند.
در مسیر راهپیمایی های 22 بهمن، پرچم امریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.
راهپیمایان تهران تابوت رژیم‌ صهیونیستی را به صورت نمادین تشییع کردند.

*منبع: روزنامه ایران؛ 1396،11،23 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: