کد خبر: ۱۲۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 04 February 2018
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پنج هزار و ٥٠٠ پروژه صنعت برق با سرمایه گذاری ٥٠ هزار میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح می شود.
بانكداري ايراني- وزیر نیرو گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پنج هزار و ٥٠٠ پروژه صنعت برق با سرمایه گذاری ٥٠ هزار میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، «رضا اردکانیان» در حاشیه مراسم افتتاح مرکز پایش و امنیت فناوری اطلاعات برق، در جمع خبرنگاران افزود: بخشی از این پروژه ها به بهره برداری رسیده و بخشی نیز در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: طرح های نیروگاهی از جمله پروژه های مهمی است که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد.
به گفته اردکانیان، این روزها ٢ هزار و ٧٢٣ مگاوات نیروگاه با سرمایه گذاری 2 میلیارد و ٩٠ میلیون یورو به بهره برداری می رسد که شامل نیروگاه های بهبهان، تابلن، گل گهر و سمنگان است.
وزیر نیرو با بیان اینکه دولت از سال ١٣٩٢ بر توسعه انرژی های تجدیدپذیر متمرکز شده، گفت: اکنون ٤٥٠ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال بهره برداری و ٧٠٠ مگاوات نیز در دست احداث است.
وی افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه، ظرفیت تولید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر به پنج هزار مگاوات خواهد رسید.
به گفته اردکانیان، اکنون ٢ هزار مگاوات موافقتنامه به ارزش ٢.٥ میلیارد دلار در بخش انرژی های تجدیدپذیر به امضا رسیده که این سرمایه گذاری ها به طور کامل از سوی بخش خصوصی انجام شده است.
وزیر نیرو افزود: ٧٠ درصد این سرمایه گذاری ها از سوی بخش خصوصی خارجی و بقیه از سوی بخش خصوصی داخلی انجام شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: