بانكداري ايراني - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در فرآیند اجرای طرح گشت مشترک نظارت بر فروش بلیط هواپیما، تخلف تعدادی آژانس هواپیمایی به دلیل گرانفروشی بلیت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی محرز و ضمن جریمه واحدهای متخلف، مبالغ اضافه دریافتی نیز به شاکیان بازگردانده شد.
شهرام میراخورلو در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازرسی از آژانس های مسافرتی، گفت: با توجه به شکایات و گزارشها از سوی شاکیان خصوصی در رابطه با نحوه فعالیت آژانس های هواپیمایی و فروش بلیط هواپیما در ایام اربعین حسینی، بازرسان ویژه این سازمان با همراهی نمایندگانی از سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با مراجعه به تعدادی از آژانسهای مسافرتی سطح شهر تهران، بازرسی لازم از نحوه فروش و قیمت گذاری بلیط بلیط را انجام دادند.
وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در این زمینه افزود: پس از بررسی های انجام شده و با توجه به اسناد و مدارک موجود مشخص شد تعداد سه شرکت خدمات مسافرت هوایی اقدام به اخذ وجوه اضافی از برخی مسافرین اربعین کرده بودند، که پس از احراز تخلف گرانفروشی توسط بازرسان و رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی و جریمه واحدهای متخلف، شرکت های مذکور جمعاً یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان مبالغ اضافه دریافتی را به حساب شاکیان بازگردانده شد.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در ادامه بیان کرد: در رسیدگی به تخلف یکی دیگر از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و بررسی مدارک و مستندات فروش، مشخص شد این آژانس هواپیمایی اقدام به گرانفروشی ۱۱ فقره بلیط پرواز تهران – کیش - تهران کرد بود که در نهایت تخلف این شرکت نیز توسط بازرسان محرز و متخلف به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۴.۵ میلیون تومان در حق دولت محکوم شد که مبالغ اضافه دریافتی نیز ظرف مدت ۴۸ ساعت تماماً به حساب مسافرین باز گشت.
میراخورلو در پایان با بیان کرد که گران فروشی بلیت تحت هر عنوان غیرقانونی است و مرردم میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، آن را از طریق تلفن ۱۲۴ به سامانه شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان های سراسر کشور یا شماره ۱۸۷۰ امور شکایات سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.