کد خبر: ۱۲۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 23 December 2017
یکسری اقدامات هستند که عموماً برای شرایط اضطراری تعریف‌شده‌اند و نمی‌توان در شرایط عادی آنها را به کار برد، مانند تعطیلی مدارس یا اعمال طرح زوج و فرد از در منازل؛ بنابراین در شرایط عادی امکان‌پذیر و الزام‌آور نیستند. بر همین اساس و طبق شرایط موجود، تدابیر لازم اتخاذ می‌شود.
  بانكداري ايراني - یکسری اقدامات هستند که عموماً برای شرایط اضطراری تعریف‌شده‌اند و نمی‌توان در شرایط عادی آنها را به کار برد، مانند تعطیلی مدارس یا اعمال طرح زوج و فرد از در منازل؛ بنابراین در شرایط عادی امکان‌پذیر و الزام‌آور نیستند. بر همین اساس و طبق شرایط موجود، تدابیر لازم اتخاذ می‌شود.

روزنامه روزان در یادداشتی به قلم الهام فخاری عضو شورای شهر تهران، نوشت: ایجاد شرایط سالم و کلی برای زندگی در یک شهر نیازمند این است که در برنامه سیاست‌گذاری حتماً به آن پرداخته شود؛ یعنی با توجه به شرایط اخیر تهران در یک دهه گذشته، باید شرایط و اقدامات پیشگیری اتخاذ شود.

به‌طور مثال آلودگی و وضعیت بحرانی هوای تهران متأثر از عوامل مختلفی ازجمله کاهش میزان بارندگی، شرایط خودروها، وضعیت صنعتی شهر و غیره است، به همین دلیل هم نمی‌توان به‌صورت تک عاملی آن را برطرف کرد بلکه اقدامات و تدابیر مختلفی را طلب می‌کند.

اینکه ما بخواهیم یک تجربه را بارها و بارها تکرار کنیم طبعاً علامت و نشانه خوب و مثبتی نیست. باید اقدامات لازم اتخاذ شود، به‌صورت مثال رفتار شهروندان، حرکت خودروها، میزان رفت‌وآمد خودروهای سنگین، نوع فعالیت کارخانه‌ها، همه و همه می‌تواند به کاهش و از بین بردن آلودگی تهران و شهرهای بزرگ کمک کند.

اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های مربوطه ازجمله محیط‌زیست و حمل‌ونقل، در حال بررسی موضوع به‌صورت دقیق هستند تا بتوانند اقدامات مؤثر و البته دائمی را اتخاذ کنند.

پیشگیری از وضعیت امروزه تهران نیازمند توجه ویژه به حمل‌ونقل عمومی سالم، تغییر در سوخت‌وساز موتورسیکلت‌ها و البته کم کردن آنها؛ بنابراین این موارد نیازمند یک برنامه مدون و کارشناسی شده است.

*منبع: روزنامه روزان،1396،9،29
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: