کد خبر: ۱۲۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 19 December 2017
در حالی که استفاده از بیت کوین برای پولشویی، قاچاق مواد مخدر و فعالیت های تروریستی زنگ خطر را به صدا در آورده است، دولت های اروپایی در تلاش اند تا این ارز دیجیتالی را همچون ارزهای ملی تحت نظارت در آورند.

 بانكداري ايراني - در حالی که استفاده از بیت کوین برای پولشویی، قاچاق مواد مخدر و فعالیت های تروریستی زنگ خطر را به صدا در آورده است، دولت های اروپایی در تلاش اند تا این ارز دیجیتالی را همچون ارزهای ملی تحت نظارت در آورند.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، در حالی که استفاده از بیت کوین برای پولشویی، قاچاق مواد مخدر و فعالیت های تروریستی زنگ خطر را به صدا در آورده است، دولت های اروپایی در تلاش اند تا این ارز دیجیتالی را همچون ارزهای ملی تحت نظارت در آورند.

برونو له مایر، وزیر دارایی فرانسه که کشورش سال آینده ریاست دوره ای گروه ب را به آرژانتین واگذار می کند گفته، وی در جریان نشست گروه 20 از همتایانش خواهد خواست که نظارت مشترک بر بیت کوین را مدنظر قرار دهند. دولت ایتالیا نیز نگرانی مشترکی دارد و اعلام کرده آماده مذاکره در مورد نظارت بر بیت کوین است. دولت انگلیس هم از اقدامات اتحادیه اروپا در خصوص قاعده مند ساختن معاملات بیت کوینی حمایت می کند.

له مایر افزود: «من این وضعیت را نمی پسندم. بیت کوین می تواند فعالیت هایی نظیر قاچاق مواد مخدر و تروریزم را پنهان سازد.» وی همچنین نسبت به خریداران و ذخیره کنندگان بیت کوین هم ابراز نگرانی کرد.

این پیشنهاد وزیر دارایی فرانسه در حالی مطرح می شود که معاملات بیت کوینی دربورس مبادلات گروه سی ام ای آمریکا مجاز اعلام شده است. یک هفته چیش هم موسسه کبو گلوبال مارکتس شیکاگو انجام فعالیت های بیت کوینی را به رسمیت شناخته بود. ارزش بیت کوین روز دوشنبه به رقم بی سابقه 20 هزار دلار رسید.

به گفته یک مقام آگاه، پیر کارلو پادوان، وزیر دارایی ایتالیا هم آماده مذاکره در خصوص پیشنهاد وزیر دارایی فرانسه است.

اتحادیه اروپا در حال کار بر روی مقررات جدیدی برای ارزهای دیجیتالی است. استفن بارکلی، مسئول امور اقتصادی خزانه داری انگلیس گفته، دولت این کشور در حال مذاکره با شرکای اروپایی برای «قرار دادن پلتفورم های داد و ستد ارزهای مجازی زیر نظر مقررات ضد پولشویی و ضد تامین مالی تروریزم است.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: