کد خبر: ۱۱۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - 26 November 2017
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس تکالیف تعریف شده در حوزه الزامات امنیتی شبکه ملی اطلاعات، توصیه‌های ارتقای امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌ها هوشمند را تهیه و منتشر کرد.
بانكداري ايراني - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس تکالیف تعریف شده در حوزه الزامات امنیتی شبکه ملی اطلاعات، توصیه‌های ارتقای امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌ها هوشمند را تهیه و منتشر کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران پویا؛ سید هادی سجادی با اشاره به الزامات شبکه ملی اطلاعات گفت: براساس الزامات شبکه ملی اطلاعات و همچنین با توجه به تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تسریع در تحقق این الزامات، باید توصیه‌های امنیتی برای کسب‌وکارهای گوناگون فعال در فضای مجازی برای جلوگیری از بروز آسیبهای احتمالی برای بهره‌برداران خدمات، تدوین و عملیاتی شود.

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات افزود: در همین راستا و به‌دلیل گستره وسیع تولید و استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، توصیه‌های ارتقای امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌ها هوشمند تهیه و برای بهره‌برداری در اختیار صاحبان این کسب‌وکارها قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: برای این منظور مطالعات دقیقی با کمک صاحب نظران انجام گرفت و طی نشست مشترک با مدیران کسب‌وکارهای مرتبط در حوزه توزیع و انتشار برنامه‌های کاربردی موبایلی و أخذ نظر مشورتی و دیدگاه‌ها و دغدغه‌های ایشان، نخستین بسته توصیه‌های امنیتی مربوط به این حوزه تهیه و نهایی شد.

سجادی یکی از مشکلاتی که از سوی صاحبان کسب‌وکارها برای اجرایی شدن این توصیه‌نامه مطرح می‌شود را نداشتن تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد و افزود: مقرر شد تا زمان تأمین و تکمیل شدن آزمایشگاه‌های مربوط به هر یک از توزیع‌کنندگان محتوا، مرکز ماهر با در نظر گرفتن اولویتهایی نظیر اهمیت برنامه و تعداد مخاطبان، ارزیابیهای لازم را انجام و در صورت وجود مخاطرات احتمالی، مراتب به تولید کننده و توزیع‌کنندگان برنامه به صورت مستقیم اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند ارزیابیها به صورت مشارکتی و تدریجی و براساس اولویتها است، تصریح کرد: توصیه‌نامه مذکور در سه بخش تهدیدهای توزیع برنامه‌ها، توصیه‌های امنیتی برای رفع این تهدیدها و استانداردهای فنی دنیا برای امن‌سازی برنامه‌های کاربردی موبایلی منتشر شده است.

معاون سازمان IT ادامه داد: علاقه‌مندان برای دریافت متن کامل این الزامات می‌توانند از طریق سایت رسمی سازمان فناوری اطلاعات ایران یا سایت مرکز ماهر اقدام کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: