کد خبر: ۱۱۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - 18 November 2017
رئیس جمهوری قزاقستان روز جمعه در دیدار با مدیر اجرایی شرکت رویال داچ شل انگلیس و هلند، با اشاره به حضور موثر این شرکت در صنعت نفت و گاز کشورش ، طرح های توسعه میادین نفت در دریای خزر را مهم و سودآور خواند.
 بانكداري ايراني - رئیس جمهوری قزاقستان روز جمعه در دیدار با مدیر اجرایی شرکت رویال داچ شل انگلیس و هلند، با اشاره به حضور موثر این شرکت در صنعت نفت و گاز کشورش ، طرح های توسعه میادین نفت در دریای خزر را مهم و سودآور خواند.

به گزارش رسمی قزاقستان « کازینفورم » به نقل از واحد مطبوعاتی ریاست جمهوری این کشور ، نور سلطان نظربایف همچنین طرح های توسعه میادین 'کاشاقان ' و ' گجارچاگاناگ' را بسیار مهم و موثر و سودآور دانست .

در این دیدار مسایل جاری و چشم انداز همکاری در صنعت نفت قزاقستان از جمله توسعه میادین نفتی 'کاشاقان' و 'گجارچاگاناگ' مورد بحث و بررسی قرار گرفت . 
« بن وان بردن» مدیر اجرایی شرکت رویال داچ شل انگلیس و هلند نیز با اشاره به اینکه 20 سال از امضای قرارداد های توسعه بزرگترین میادین نفتی 'کاشاقان ' و ' گجارچاگاناگ' قزاقستان می گذرد ، بر نقش مهم رئیس جمهوری این کشور در اجرای این پروژه های نفتی تاکید کرد.

مدیر اجرایی شرکت نفتی رویال داچ شل در سفر به قزاقستان با «باکیتژان ساگینتایوف » نخست وزیر این کشور دیدار و وضعیت جاری همکاری های مشترک در صنعت نفت و گاز قزاقستان را بررسی کرد . 

شرکت نفتی رویال داچ شل در حال حاضر در اجرای چند پروژه نفتی بزرگ از جمله توسعه میادین ' کاشاقان ، 'گجارچاگاناگ' و ژمچوژینا ' قزاقستان مشارکت فعال دارد . 
ذخایر نفتی میادین کاشاقان و ژمچوژینا واقع در دریای خزر به ترتیب شش میلیارد تن و 100 میلیون تن و نیز میدان 'گجارچاگاناگ' 1.2 میلیارد تن نفت و 1.35 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی برآورد می شود . 

شرکت رویال داتچ شل تا به حال در پروژه های نفت و گازی قزاقستان در مجموع سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است . 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: