کد خبر: ۱۱۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - 29 September 2017
پلاتس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اختلال در یکی از فازهای میدن گازی پارس جنوبی ایران موجب شده تا عملیات فعلی تعمیر و نگهداری در این میدان دو ماه دیگر به طول بیانجامد.

بانكداري ايراني - پلاتس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اختلال در یکی از فازهای میدان گازی پارس جنوبی ایران موجب شده تا عملیات فعلی تعمیر و نگهداری در این میدان دو ماه دیگر به طول بیانجامد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلاتس، منابع آگاه گفتند، اختلال بیشتر در یکی از فازهای میدان گازی پارس جنوبی ایران موجب شده تا عملیات فعلی تعمیر و نگهداری در این میدان دو ماه دیگر به طول بیانجامد.

یک منبع آگاه در بازار آسیا گفت: «اختلالات بیشتری در تولید (این میدان) به وجود آمده است.» وی افزود، فعالیت های تعمیر و نگهداری که ابتدا قرار بود اوایل ماه سپتامبر به اتمام برسد، ممکن است تا نوامبر ادامه یابد.

پیشتر، منابع آگاه در شرکت ملی نفت ایران برنامه تعمیر و نگهداری در این میدان بعد از بروز نشتی در یکی از فازها را تایید کرده و گفته بودند: «در یکی از فازها نشتی رخ داده و اندکی کاهش تولید داشته ایم.»

منابع آگاه در شرکت ملی نفت ایران همچنین گفتند این نشتی غیرمنتظره در جریان عملیات تعمیر و نگهداری در این میدان رخ داده، اما از اظهار نظر در مورد طول مدت قطعی تولید یا جزئیات تولید یا رقم صادرات خودداری کردند.

این تعمیرات برنامه ریزی شده و اختلال غیرمنتظره در زمانی رخ می دهد که بازار میعانات آسیا شاهد کاهش عرضه است و به گفته منابع مطلع قیمت میعانات در این بازار افزایش داشته است.

میدان پارس جنوبی، یک میدان عظیم گازی فراساحلی است و ایران و قطر به صورت مشترک مالکیت این میدان را که بزرگترین میدان گازی جهان به شمار می رود در اختیار دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: