کد خبر: ۱۱۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 20 September 2017
برای دستیابی به اهداف ۱۴۰۴، راهی جز مدیریت خوب و منظم شرکتها و استفاده بهینه از منابع انسانی وجود ندارد.

 بانكداري ايراني - عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی گفت: برای دستیابی به اهداف ۱۴۰۴، راهی جز مدیریت خوب و منظم شرکتها و استفاده بهینه از منابع انسانی وجود ندارد.

به گزارش مهر، بهزاد ابوالعلایی در اولین گردهمایی مدیریت منابع انسانی گفت: برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز تا سال ۱۴۰۴، چاره‌ای جز مدیریت خوب و منظم شرکتها و استفاده بهینه از منابع انسانی وجود ندارد.

عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی افزود: ظرفیت‌های نیروی انسانی باید به خوبی شناسایی شده و از آن در جهت اهداف سازمان بهره‌برداری شود. بر این اساس تلاش شده تا مدیران منابع انسانی سازمانها، اطلاعات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، به خصوص اینکه یکی از راههای آموزش که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، یادگیری از دیگران است که در آن، نیاز نیست هر فرد، خود شخصا همه چیز را تجربه کند.

همچنین آسیه حاتمی، دبیر اجرایی اولین گردهمایی مدیریت منابع انسانی گفت: معیارهای استخدام در هر یک از سازمان های ایرانی متفاوت است؛ به این معنا که در برخی سازمان‌ها، تحصیلات بالا به عنوان یکی از معیارهای استخدام به شمار می آید و در برخی دیگر، خروجی کار کارمندان مدنظر قرار می گیرد.

وی افزود: از طرفی بر اساس گزارش های رسمی مرکز آمار، وضعیت بیکاری در بین مخاطبان ایرانی همچنان بالا است و این آمارها حاکی از آن است که متقاضیان بسیار زیادی به دنبال کار هستند؛ اما با این حال مدیران برخی سازمان های ایرانی نیز در راستای استخدام متقاضیان کار، با چالش های جدی مواجه هستند. به عنوان نمونه یکی از این چالش های مهم، عدم مهارت در بین متقاضیان کار است و برخی از سازمان ها برای یافتن کارمندان مناسب، با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.

به گفته حاتمی، بدون شک آگاهی از تجارب بین المللی و آشنایی با روش های روز دنیا در مواجهه با چالش های منابع انسانی کمک می‌کند شرکت‌ها مسیر رشد را سریع تر و راحت تر طی کنند؛ بر این اساس، مجموعه ای از دستاوردها و شکست‌ها میتواند زمینه ساز موفقیت های بسیار و رشد منابع انسانی در راستای اهداف شرکت‌ها باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: