کد خبر: ۱۰۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - 09 June 2017
سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری ایران از بازسازی ماده کیلومتر تعقیبی تیمی ایران و حضور در کاپ ژاپن خبر داد.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری ایران از بازسازی ماده کیلومتر تعقیبی تیمی ایران و حضور در کاپ ژاپن خبر داد.

حسین عسگری در گفت و گو با ایسنا درباره آغاز برنامه های تمی ملی دوچرخه سواری نیمه استقامت ایران بیان کرد: پس از پایان  لیگ برتر پیست ، ۱۵-۱۶ نفر از رکابزنان رده امید و بزرگسالان و ۵-۶ نفر از رکابزنان رده جوانان و نوجوانان را به اردو دعوت می کنیم. دو روز نخست از  آنها تست می گیریم  و بعد تمرینات اصلی را برای حضور در کاپ ژاپن خواهیم داشت. دو روز آخر هم مسابقات داخلی برگزار می‌کنیم در نهایت ۵-۶ نفر انتخاب و راهی کاپ ژاپن می شوند.

 او ادامه داد: حضور در کاپ های آسیایی دیدار های تدارکاتی برای رکابزنان ما محسوب می شود که تجربه حضور در مسابقاتشان کم است.  البته خود کاپ ژاپن هم با حضور هم همان رکابزنان ژاپنی سطح بالایی دارد و مدال گرفتن در آن راحت نیست. البته  قرار بود در کاپ تایوان هم شرکت کنیم اما از انجا مسابقات قهرمانی کشور جاده مهم بود و امتیازی که رکابزنان می گرفتند در رنکینگ UCI تاثیر داشت و درصورت حضور در  کاپ تایوان رکابزنان نمی توانستند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند، بنابراین تصمیم گرفتیم در تور تایوان شرکت نکنیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که برای حل مشکل ایران در ماده مهمی چون تعقیبی تیمی چه برنامه ای دارد، تاکید کرد: مبنای اصلی استفاده از نفراتی است که در آینده در ماده چهار کیلومتر تعقیبی تیمی استفاده کنیم . اکنون ما صرفا نمی خواهیم نتیجه بگیریم بلکه به دنبال بازسازی آن هستیم . اگر رکابزنان بتوانند در ماده چهار کیلومتر خوب باشند در اکثر ماده ها ی دیگر هم به خوبی رکاب خواهند زد.

او در مورد اینکه خیلی از رکابزنان نیمه استقامتی حضور در بخش جاده را به رکاب زدن در پیست ترجیح می دهند، گفت: ما در پیست مدال زیادی داریم اما رکابزنان در بخش جاده می توانند از طریق تیم ها درامد زایی داشته باشند. از این رو باید تیم های پیست را تقویت کنیم. در ماه چندماه گذشته فدراسیون با مشکل  بودجه روبرو است اما با نگاه جدیدی که آقای قمری نسبت به چهار سال گذشته دارد و می خواهد تغییراتی انجام گیرد باید از لحاظ مالی کمک فدراسیون شود.

عسگری در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان گرفتن ورودی کاپ جهانی امکانپذیر است ، گفت: اگر در کاپ های آسیایی شرکت کنیم می توانیم در اکثر ماده ها مانند اومنیوم و دور امتیازی  ورودی کاپ جهانی را به دست آوریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: