کد خبر: ۱۰۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 10 May 2017
مراسم گرامیداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخی در اداره امور شعب غرب استان تهران برگزار گردید.
مراسم گرامیداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخی در اداره امور شعب غرب استان تهران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد غرب استان تهران، حجت الاسلام شيخي - مسئول نمایندگی ولی فقیه در بانك - در این همایش با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید مطهری گفت: در شرايطي كه كشور در سال هاي ابتدايي انقلاب در وضعيتي خاصي قرار داشت و دشمنان تلاش مي كردند تا انقلاب اسلامي را از درون تهي كنند، شهيد مطهري توانست با درك صحيح شرايط، گفتمان انقلابي مردم ايران كه بر گرفته از رهنمودهاي اسلامي است را وارد عرصه هاي مختلف كند.

حجت الاسلام شيخي با بیان اینکه این شهید بزرگوار تمام توان و افکار خود را برای حفظ دین اسلام صرف کرد، افزود: بررسي آثار و گفته هاي شهيد مطهري نشان مي دهد كه وي همواره در مسير آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) و انقلاب گام برداشت و قدم به قدم در مسير رهنمودهاي امام امت حركت كرده است.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه انقلابی فرد فرد ايرانيان و تاکید بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری تصریح کرد: تجربه چندین ساله انقلاب اسلامی نشان داده كه هر زمان ايده هاي انقلابي در دستور كار قرار گرفته پيشرفت و ترقي هم حاصل شده و هر زماني كه از آرمان هاي انقلابي و اسلامي فاصله گرفته ايم، كشور دچار مشكل گردیده است.

حجت الاسلام شيخي در ادامه سخنانش افزود: اين روزها كه اعياد شعبانيه است و ياد امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل و امام سجاد(ع) را گرامي مي داريم همه بايد از خود اين سئوال را بپرسيم كه  براي تأسي به امام حسین (ع)،حضرت ابوالفضل (ع) و ساير شهدا چه وظيفه اي بر عهده ما می باشد، از اینرو حفظ نظام و پيشرفت كشور وظيفه اي است كه بر عهده یکایک ما قرار داده شده است.

در ادامه، محمد قضايي - رئيس اداره امور شعب غرب استان تهران - با اشاره به نقش كليدي آيت الله مطهري در شكل گيري گفتمان انقلاب اسلامي گفت: نكته جالب توجه درباره شخصيت شهيد مطهري چند بعدي بودن شخصيت ايشان است كه معتقدم براي شرايط امروز كشورمان بسيار راهگشاست.

وی افزود: شهید مطهری در بین اهل قلم، اهل علم و حكمت، جوانان و به ویژه در بين عموم مردم به عنوان یک شخصیت کم نظیری است که آثار پر خیر و برکتی از خود بر جای گذاشته و ترور ايشان توسط گروهك فرقان نشان داد كه تروريست ها ابتدا پايه هاي فرهنگي و گفتمان ساز جامعه را هدف قرار مي دهند تا با تهي شدن جامعه از اندیشمندانِ انسان ساز فضا را براي تسلط بر جامعه فراهم کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از مربیان عقیدتی، روساي شعب و نفرات برتر در بخش هاي گوناگون قدرداني شد.
برچسب ها: روز معلم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: