کد خبر: ۱۰۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 09 May 2017
طبق اصل 113 قانون اساسی رییس جمهور عالیترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری است که ‌مسئولیت ریاست قوه مجریه و اجرای قانون اساسی را بر عهده دارد، اما وقتی در حوزه اختیارات و وظایف رییس قوه مجریه دخالت صورت گیرد، آیا اختیاری برای رییس جمهور باقی می‌ماند؟ اینجاست که نقض قانون اساسی صورت میگیرد و محدود کردن رییس جمهور که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود، کم ارزش شمردن مردم‌، نفی جمهوریت نظام و تضییع حق الناس است.

بانكداري ايراني - دبیر مجمع نیروهای خط امام سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه قوه مجریه گفت: طبق اصل 113 قانون اساسی رییس جمهور عالیترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری است که ‌مسئولیت ریاست قوه مجریه و اجرای قانون اساسی را بر عهده دارد، اما وقتی در حوزه اختیارات و وظایف رییس قوه مجریه دخالت صورت گیرد، آیا اختیاری برای رییس جمهور باقی می‌ماند؟ اینجاست که نقض قانون اساسی صورت میگیرد و محدود کردن رییس جمهور که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود، کم ارزش شمردن مردم‌، نفی جمهوریت نظام و تضییع حق الناس است.

امیررضا خیرخواه در گفت‌‌وگو با ایسنا با معرفی مجمع نیروهای خط امام به عنوان حزب قدیمی و ریشه دار جناح اصلاح طلب خاطرنشان کرد: هسته اولیه این حزب توسط طیف خط امام نمایندگان دوره سوم مجلس شورای اسلامی ایجاد شد و در اوایل ‌دهه هفتاد با نام کنونی رسما مجوز فعالیت گرفت.

عضو شورای مرکزی سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام کشور با تبریک روز جوان به جوانان کشور و به خصوص جوانان سیستان و بلوچستان به نقش جوانان در تحولات سیاسی اجتماعی کشور و نقش بی بدیل آنها در توسعه اشاره کرد و امام را الگوی جوان باوری برای مسئولان و دولتمردان نظام دانست.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان جوانترین استان کشور شناخته می شود و در این راستا گام های خوبی در جهت بهره گیری از ظرفیت‌های عظیم جوانان برداشته شده که از آن جمله می توان به انتصاب بخشداران جوان در استان در دولت یازدهم  اشاره کرد.

 خیرخواه، جوانان را موتور محرکه انتخابات دانست و در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در مردم گفت:‌ در اینجا می‌توانم به نقش احزاب اشاره کنم‌، اگر فضای آزادانه قانونی برای فعالیت احزاب و سمن‌ها باز باشد، مشارکت سیاسی مردم و به تبع آن شور و نشاط انتخاباتی افزایش می‌یابد.

دبیر مجمع نیروهای خط امام سیستان و بلوچستان در مورد ارتباط دوجمله میزان رای ملت است با جمله رای مردم حق الناس است، گفت: هر دو جمله به اهمیت رای و نظر مردم اشاره دارد اما باید به شرایط طرح این سخنان از سوی امام و رهبری توجه داشته باشیم. سخن اول بر اصل جمهوریت نظام تاکید دارد، در شرایطی که عده‌ای سودای تشکیل حکومت اسلامی داشتند، اما حق الناس بودن رای مردم تاکید بر صیانت و حراست از آرای مردم دارد، یعنی خدشه دار کردن رای مردم – به هر نحوی – و خدای ناکرده دست بردن در آن مصداق ظلم است و حرام شرعی است.

‌خیرخواه در خصوص مصادیق انقلابی گری خاطرنشان کرد: انقلابی گری یعنی در شعار و در سیاست‌گذاری‌، در رفتار و در عمل در جهت رضایت خدای متعال و مردم حرکت کنیم، دستاوردهای انقلاب 57 و آرمان های که مردم بخاطر آن انقلاب کردند یعنی رشد معنوی و اخلاقی جامعه‌، مردم سالاری، رفاه و آسایش مردم‌، آزادی و حاکمیت ارزش‌های انسانی و اسلامی حفظ شود و ایران در دنیا سربلند باشد، حال اگر گفتار و عملکرد به نحوی باشد که بر مردم  فشار تحمیل شود‌- چه فشار اقتصادی‌، چه فشار سیاسی چه فشار اجتماعی‌، چه حتی فشار روانی- ‌مردم مایوس شوند و جایگاه کشور ‌در منطقه و در عرصه بین المللی تضعیف شود‌، اگر تنش را در روابط بین المللی افزایش دهیم و خواسته یا ناخواسته هزینه‌های هنگفتی را بر کشور و بر مردم تحمیل کنیم، این کاملا در تناقض با انقلابی گری ست، چرا که در جهت خواست دشمنان کشور حرکت کرده‌ایم. قانون گریزی و افراطی گری نقطه مقابل انقلابی‌گری است.

عضو شورای مرکزی سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام کشور در بیان مصادیق انتخاب اصلح خاطرنشان کرد: اهلیت و شایستگی در کارآمدی ست و کارآمدی افراد را سابقه مدیریتی و اجرایی و عملکرد و کارنامه آنها نشان می‌دهد، منصب ریاست جمهوری  عرصه کارآموزی نیست، فردی که هیچگونه سابقه موثر و مرتبط ندارد چگونه می‌تواند رییس جمهور باشد؟ این هم به کشور آسیب می‌زند هم به نظام و هم به مردم‌، به قول شهید دکتر چمران اگر کسی تخصص کاری را نداشته باشد و منصبی را قبول کند، قطعا انسان بی تقوایی است.

عضو شورای اصلاح طلبان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود  از عوامفریبی‌، دادن وعده های غیرمنطقی و نسنجیده، عملکردهای نادرست گذشته، نداشتن برنامه معقول ‌برای مدیریت کشور، شعار زدگی و ناکارآمدی  به عنوان ‌رویه هایی که باعث دلسردی مردم در انتخابات می‌شوند، یاد کرد.

دبیر مجمع نیروهای خط امام سیستان و بلوچستان در مورد برنامه‌های این حزب برای انتخابات نیز گفت: مجمع نیروهای خط امام به عنوان حزبی که کار فرهنگی را لازمه بهبود شرایط سیاسی و به تبع آن شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور می‌داند، تلاش دارد در انتخابات پیش رو ضمن برگزاری نشست‌ها‌، مناظره‌ها و سخنرانی‌ها به رشد آگاهی و بلوغ سیاسی  جامعه کمک کند و این فعالیت‌ها ‌را عمدتا در ستاد انتخاباتی فعال شده حزب در پایتخت و ستادهای دیگر نقاط کشور انجام می‌دهیم‌.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: