کد خبر: ۱۰۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 06 May 2017
انستیتوی متانول دانشگاه شیراز افتتاح شد و با افتتاح این مرکز، دانشگاه شیراز به مرکز تحقیق و پژوهش پیرامون متانول تبدیل می شود.

 بانكداري ايراني - انستیتوی متانول دانشگاه شیراز افتتاح شد و با افتتاح این مرکز، دانشگاه شیراز به مرکز تحقیق و پژوهش پیرامون متانول تبدیل می شود.

به گزارش تسنیم، ظهر امروز در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور «بیژن زنگنه» وزیر نفت و از طریق ویدئو کنفرانس، انستیتوی متانول دانشگاه شیراز افتتاح شد.

می توان از متانول فرآورده های الفینی از جمله پروپیلن را تولید کرد که ماده اولیه 19 محصول نظیر پلی پروپیلن، اپوکسی رزین، پلی کربنات، الیاف آکریلیک و ... می شود. این مواد خوراک تعدادی زیادی از صنایع پایین دستی پتروشیمی است که می توانند منشاء اشتغالزایی زیادی در کشور باشند.

طبق موافقتنامه های صورت گرفته با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دانشگاه شیراز برای فناوری متانول و دانشگاه تربیت مدرس برای فناوری الفین و پژوهشگاه شیمی و مهندس شیمی ایران برای فناوری پروپیلن و مشتقات آن و دانشگاه امیرکبیر برای فناوریهای کاتالیستهای پرمصرف مربوطه در نظر گرفته شده اند.

با افتتاح انستیتوی متانول در دانشگاه شیراز، این دانشگاه به مرکز تحقیق و پژوهش پیرامون متانول تبدیل می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: