کد خبر: ۹۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - 14 April 2017
اقتصاد در هفته گذشته شاهد رویدادهایی از جمله ورود یک فروند بوئینگ 777 به ناوگان هوایی کشور، کاهش 500 تا هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی، اعلام نرخ خرید تضمینی چای و انتشار میزان درآمد دولت از مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم در یازده ماهه نخست سال 95 بوده است.
 اقتصاد در هفته گذشته شاهد رویدادهایی از جمله ورود یک فروند بوئینگ 777 به ناوگان هوایی کشور، کاهش 500 تا هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی، اعلام نرخ خرید تضمینی چای و انتشار میزان درآمد دولت از مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم در یازده ماهه نخست سال 95 بوده است.

به گزارش  میزان، اقتصاد در هفته جاری شاهد خبرهای زیادی در بخش‌های مختلف بود که در این گزارش به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

در اوایل هفته مدیرکل صید و صیادی سازمان شیلات در گفت‌وگو با میزان برودت هوا و کاهش صید ماهیان استخوانی را از جمله دلایل تمدید فصل صید ماهیان استخوانی اعلام کرد و از رهاسازی 300 میلیون بچه ماهی در رودخانه‌های شمال کشور خبرداد.

با نزدیک شدن به روز پدر میزان به بررسی قیمت هدیه‌های مناسب برای این روز پرداخت و در این گزارش انواع کالاهای چند هزارتومانی تا چند میلیونی را به کاربران معرفی کرد.

در اولین روز هفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی به کاهش 500 تا هزار تومانی گوشت گوسفندی اشاره کرد و گفت: عرضه زیاد دام در بازار قیمت گوشت را در مسیر نزولی قرار داده است.

در این میان آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که دولت از طریق مالیات واردات خودرو، در مجموع یازده ماه نخست سال 95، بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد تومان درآمد داشته است.

در اوایل هفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل از ورود یک فروند بوئینگ 777 به ناوگان هوایی کشور خبر داد که پس از اخذ مجوز اداره کنترل دارایی های خارجی آمریکا (اوفک) در آینده وارد کشور خواهد شد.

در هفته‌ای که گذشت بحث سهام عدالت بیش از پیش داغ بود و طبق اطلاعیه‌ای از سوی سازمان خصوصی سازی نحوه دریافت شماره حساب برای مشمولین و ارائه آن به سامانه سهام عدالت اعلام شد.

همچنین رئیس فروشندگان میوه و تره‌بار در گفت‌وگویی با میزان اعلام کرد که در سال گذشته و نزدیک به نوروز حدود 20 قلم میوه قاچاق وارد بازار شد که از جمله آن می‌توان به گلابی چینی، سیب فرانسه، آووکادو ترکیه، انگور شیلی و ... اشاره کرد.

بررسی‌های میزان از واردات و صادرات کالا در یازده ماهه نخست سال 95، خبر از واردات حجم وسیعی شامپو، سُس و عدس را می‌دهد که نگاهی به آنها خالی از لطف نیست.

رئیس سازمان چای کشور ضمن اعلام نرخ خرید تضمینی چای گفت که در سال 95، بالغ بر 139 هزارتن چای از چایکاران خریداری شده که این رقم افزایش 60 درصدی تولید نسبت به سال 94 را نشان می‌دهد.

گزارش میدانی میزان از بازار گل و شیرینی در آستانه روز پدر خبر از پرکار بودن آنها را می‌دهد و این درحالی است که کسب و کار گل فروشان سرچهاراه‌ها نیز رونق خاصی به خود گرفته است.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی در آمار منتشر شده، درآمد دولت از فروش سیگار را در مجموع یازده ماهه نخست سال 95، بالغ بر 320 میلیارد تومان اعلام کرد.

همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان افزایش عرضه مرغ در بازار از کاهش 300 تومانی قیمت مرغ در اواخر هفته خبر داد.

گفتنی است رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی از پایین بودن سطح کیفی خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های ارائه کننده خدمات تلفن همراه خبر داد و اعلام کرد که ارائه گارانتی اینترنشنال توسط برخی فروشندگان به مشتریان غیر قانونی بوده است. 

در اواخر هفته نیز قرارداد رسمی خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR72-600 میان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایتالیایی-فرانسوی ATR به امضا رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: