کد خبر: ۲۱۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 April 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
یکی از موضوعاتی که این شرکت ظاهرا در توجه به آن رویگردان است مساله ریسک شرکت است. تا جایی که برخی از فعالیت‌های شرکت با پیگرد قضایی همراه شده و از طرف دیگر سبب شده تا شرکت وضعیت شرکت را با خطرات بزرگی همراه کند.

روسای بیمه آرمان؛ مدیرانی بدون درک درستی از ریسکبیمه آرمان به عنوان شرکتی جوان که از سال 1390 شروع به فعالیت کرده تلاش‌های زیادی برای کسب بازارهای جدید داشته ولی همه این تلاش‌ها برای این شرکت و سهامداران آن شرکت مفید نبود.

به گزارش بانکداری ایرانی ، یکی از موضوعاتی که این شرکت ظاهرا در توجه به آن رویگردان است مساله ریسک شرکت است. تا جایی که برخی از فعالیت‌های شرکت با پیگرد قضایی همراه شده و از طرف دیگر سبب شده تا شرکت وضعیت شرکت را با خطرات بزرگی همراه کند.

بدهی سنگین، صدور بیمه نامه هایی بدون اصالت و پرداخت خسارت های نامتعارف و همیچنین از جمله مواردی است که این شرکت را خاص کرده است.

در حقیقت، مدیران شرکت در سال های اخیر تلاش زیادی برای گسترش شبکه فروش خود کرده اند ولی برای این شبکه فروش خود اصول و تدابیر خاصی را مشخص نکردند و همین رویه باری به هرجهتی بودن سبب شده تا ریسک شرکت در برخی از قراردادها بسیار بالاتر از رویه معمول باشد تاجایی که این شبکه فروش بیمه نامه هایی را صادر کرده که اصیل نبوه و با واکنش برخی از سازمانها همراه شده است.

بر اساس گزارش صورت های مالی شرکت بدهی های شرکت نسبت به دارای های شرکت افزایش یافته و افزایش های بالای 100 درصدی داشتند.

این گزارش می افزاید که نسبت بدهی به دارایی شرکت در سال گذشته حادود 80 درصد بوده ولی در سال جاری به 90 درصد افزایش یافت.

دارایی شرکت در سال گذشته 21 هزار و 833 میلیارد ریال بوده که در سال جاری به رقم 24هزار میلیارد ریال رسید که به دلیل تورم و افزایش مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان بود. جمع بدهی شرکت از رقم 13 هزار میلیارد ریال در سال گذشته به رقم 22 هزار میلیارد ریال در سال جاری رسید. علت اصلی افزایش بدهی شرکت هم رشد 125 درصدی بدهی به بیمه گران و افزایش 92 درصدی به بیمه گذاران بود.

اما موضوع از این هم کمی عجیب تر است.

اقدامی عحیب از سوی بیمه آرمان در سال گذشته رخ داده که سبب تعجب تمام فعالان بازار بیمه شد. چرا که نیمه دوم پارسال شرکت بیمه آرمان نشان داد که در محاسبه ریسک های خود با اشتباه کرده و شرکت وسهامداران را با ریسک سنگینی همراه کرد. تا جایی که برخی از بیمه نامه های صادر شده که تحت عنوان بیمه آرمان صادر شده و ظاهرا بیمه آرمان هم در جریان بوده با مجازات حقوقی و کیفری همراه شده بود و موضوع به بیمه مرکزی ارجاع داده شد.

در حقیقت بیمه نامه صادره شرکت به نوعی مخدوش بوه و موضوع به بیمه مرکزی ارجاع داده شد که یکی از مسائل منفی برای صنعت بیمه تلقی شد.

*****************

 این رسانه ضمن توجه به اصول حرفه ای خود از پاسخ بیمه آرمان استقبال می کند چراکه تعامل سازنده از ارزش های سازمانی این پایگاه خبری است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: