کد خبر: ۹۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 03 April 2017
کنگره آمریکا قانون حمایت بیشتر از کاربران اینترنتی مصوب دولت اوباما را ملغی کرد.

 کنگره آمریکا قانون حمایت بیشتر از کاربران اینترنتی مصوب دولت اوباما را ملغی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این حرکت که باعث واکنش خشم‌آلود کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده، واکنش دیگری را از سوی اپراتورهای اینترنتی در آمریکا برانگیخته است.

کام کست، ورایزون و AT&T در بیانیه‌ای اعلام کردند هرگز دست به فروش تاریخچه مرور وب توسط کاربران خود نمی‌زنند.

آنها تأکید کردند چه قبل از تصویب لایحه در دولت اوباما و چه حالا که این قانون ملغی شده، اطلاعات ریز مربوط به‌مرور صفحات وب توسط کاربران خود را هرگز نفروخته و نخواهند فروخت.

بحث حفظ حریم شخصی در اینترنت بارها توسط دولت‌های مختلف آمریکا به بحث گذاشته‌شده است و فشار از سوی مقامات به اپراتورهای اینترنتی برای دادن اطلاعات کاربران به سازمان‌های حکومتی به‌صورت قانون هم درآمده که باعث مخالفت شدید مردم هم شده است.

اکتبر سال گذشته دولت اوباما قانونی را به FCC ابلاغ کرد تا اپراتورها حریم خصوصی کاربران را بیشتر از قبل امن سازی کنند (اپراتورها موظف شدند برای دادن اطلاعات ازجمله موقعیت مکانی کاربر، اطلاعات مالی، اطلاعات سلامت، تاریخچه وب برای تبلیغات و بازاریابی مجوزهای رسمی را از کاربران خود در قالب تأییدیه رسمی بگیرند) و حالا دولت ترامپ قصد دارد با نقض این مصوبه، دسترسی به اطلاعات کاربران در صورت لزوم را در اختیار بگیرد.

جرارد لوئیس مدیر حریم خصوصی در کام کست و ریچارد یانگ سخنگوی ورایزون تأکید کردند که علی‌رغم لغو مصوبه اوباما، آنها قصد فروش دیتای خصوصی کاربران را ندارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: