کد خبر: ۹۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - 24 March 2017
مطالبات ورزش بیشتر از جوانان است، به همین سبب بیشتر توجه وزارت ورزش و جوانان به ورزش است. نیم نگاهی نیز به حوزه جوانان می‌شود.
دبیر یک سازمان مردم نهاد جوانان گفت: مطالبات ورزش بیشتر از جوانان است، به همین سبب بیشتر توجه وزارت ورزش و جوانان به ورزش است. نیم نگاهی نیز به حوزه جوانان می‌شود.

محمد شکفته گوهری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه جوانان بسیار محدودتر از ورزش است. البته سازمان‌های مردم نهاد جوانان نباید به بخش دولتی متکی باشند و باید هزینه‌های خودشان را با کارآفرینی اجتماعی تامین کنند. اگر  افراد خلاق و توانمندی در سازمان‌های مردم‌نهاد فعالیت کنند، عملکرد موثری خواهند داشت.

وی در خصوص زمینه فعالیت سمن دانش‌پژوهان اجتماعی گفت: به صورت خاص در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعالیت داریم. همه اعضای این سازمان مردم نهاد از  فارغ التحصیلان رشته علوم اجتماعی‌ هستند و  دغدغه مسائل اجتماعی را دارند.

دبیر سمن دانش‌پژوهان اجتماعی اضافه کرد: در عید نوروز به آسیب‌های اجتماعی دختران می‌پردازیم و اینفوگرافی‌هایی را در زمینه اعتیاد، خودکشی و فرار از خانه تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌کنیم.

وی به فعالیت‌های دیگر سازمان مردم نهاد دانش پژوهان اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های این سمن انجام کارهای پژوهشی است و تاکنون تحقیقاتی را انجام داده است. از جمله آن‌ها می‌توان به تحقیقی درباره استفاده از نیروهای جوان با عنوان دستیاران جوان در سیستم‌های دولتی اشاره کرد. در این تحقیق وضعیت ایران با کشورهای دیگر مقایسه‌ شد و نتایج خوبی به‌دست‌ آمد که در اختیار وزارت ورزش و جوانان  گذاشته شد.

دبیر این سازمان مردم نهاد جوانان با بیان اینکه انتظار زیادی از بخش‌های دولتی نداریم، گفت: دولت تا امروز حمایت‌هایی از ما کرده است. امیدواریم در ساختار اولیه سمن‌ها یعنی در ثبت سازمان‌های مردم نهاد، مشروعیت بخشیدن به آن‌ها در نهادها و دستگاه‌های دیگر دولتی اقداماتی انجام شود تا دستگاه‌های دولتی با سمن‌ها کار کنند. در حقیقت باید معرفی سمن‌ها در تمام ارگان‌ها صورت بگیرد و بودجه‌ای نیز برایشان مشخص شود.

شکفته گوهری در پایان اظهار کرد: در حال حاضر تامین اعتبار فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به چند روش انجام می‌شود. تعدادی از سمن‌ها کارآفرینی اجتماعی را پیش گرفته‌اند و در بسیاری از حوزه‌ها به توانمندی رسیده‌اند. این سازمان‌های مردم نهاد به هیچ سازمانی وابسته نیستند و با مردم کار می‌کنند. همچنین سمن‌های دیگری هستند که به نهادهای مختلف وابسته‌ هستند. البته به این انجمن‌ها انتقادی وارد نیست ولی ایده‌آل‌ترین شکل ممکن یک سازمان مردم نهاد، خودکفایی آن است تا بتواند با کارآفرینی اجتماعی اهداف مد نظرش را پیگیری کند.
برچسب ها: ورزش ، کارآفرینی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: