کد خبر: ۹۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - 10 March 2017
در حوزه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی شاهد کار محسوسی نیستیم که باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در حوزه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی شاهد کار محسوسی نیستیم که باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

به گزارش تسنیم از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مهم‌ترین برکت اجلاس خبرگان رهبری در هر سال، تشرف اعضای مجلس خبرگان خدمت مقام معظم رهبری است که معظم له در دیدار روز گذشته، ضمن تقدیر از مجلس خبرگان بیانات مهمی ایراد فرمودند.

وی با اشاره به سخنرانان اجلاسیه دوم دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: علاوه بر سخنرانی تعدادی از اعضا، دو موضوع اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی در جلسه مطرح شد و سردار عبداللهی مسئول قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در سخنانی به ارائه گزارش در رابطه با اقتصاد مقاومتی پرداخت؛ خوشبختانه در سال‌های گذشته با فعالیت در حوزه عمرانی، سد سازی، پالایشگاه‌ها و... مصداق اقتصاد مقاومتی توسط این عزیزان تحقق یافته و امیدواریم این نمونه، سرمشقی برای سایر ارگان‌ها و اقشار مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی شاهد کار محسوسی نیستیم که باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکثر مطالب فضای مجازی مبتذل و مستهجن و القای شبهه است و با این شرایط جوانان در خطر هستند که شورای عالی فضای مجازی توانسته تا حدی با این معضل برخورد کنند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تاکید بر کاهش میزان واردات خاطرنشان کرد: از جمله موضوعاتی که از مصادیق اقتصاد مقاومتی بوده، جلوگیری از واردات بی رویه اجناس است چراکه این موضوع ضربه‌ای به اقتصاد داخلی می‌زند و یک مصداق آن واردات میوه به بهانه شب عید است.

وی افزود: باید به فکر ضروریات و درون‌زایی اقتصاد کشور باشیم و باید جلوی واردات را بگیریم، گاهی دیده می‌شود با افتخار می‌گویند فلان مقدار پرتقال وارد کردیم و تا زمانی که جلوی قاچاق و واردات گرفته نشود اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نام‌گذاری 20 اسفند به عنوان روز راهیان نور گفت: خوشبختانه همه ساله از طرف آموزش و پرورش، آموزش عالی و سپاه به ویژه در اسفندماه شرایط برای سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس فراهم می‌شود که هم سیر و سیاحت و همچنین درس‌های جهاد فی سبیل الله را اخذ می‌کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری 14 تا 22 اسفند به عنوان هفته احسان و نیکوکاری، یادآور شد: در آستانه ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) با الهام از مکتب این بانوی بزرگوار، باید درس کمک به فقرا و ایثار را از ایشان بیاموزیم و به فکر خانواده‌های مستضعف در شب عید باشیم.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به 22 اسفندماه و صدور فرمان تأسیس بنیاد شهید وامور ایثارگران، گفت: این بنیاد به فرمان امام راحل (ره) برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، رسیدگی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر تأسیس شد و در میان سرداران شهید دفاع مقدس، سردار شهید مهدی باکری از افتخارات آذربایجان در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت رسید.

وی افزود: این سردار شهید بسیار متدین، متعبد، اهل تهجد و نماز شب بوده و بصیرت و اخلاص و ولایتمداری ایشان با دیگران قابل مقایسه نیست.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه به فضل پروردگار در نسل جوان افرادی دیده می‌شود که راه شهدای بزرگواری همچون شهید باکری را ادامه می‌دهند، گفت: رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را نشناخته‌ که گاهی صحبت‌های تهدید آمیز به زبان می‌آورند، بدانند که ترساندن ملتی که شهادت به بخش جدایی ناپذیر فرهنگ آن تبدیل شده مثل این است که ماهی را از آب بترسانید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: