کد خبر: ۹۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - 03 March 2017
رئیس سازمان شیلات کشور از احداث مرکز آموزش و ترویج آبزی‌پروری در لرستان خبر داد.

رئیس سازمان شیلات کشور از احداث مرکز آموزش و ترویج آبزی‌پروری در لرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «صالحی» در جشنواره طبخ آبزیان استان لرستان اظهار کرد: سلامت و امنیت دو موضوع مهم جامعه هستند که به همت سربازان کشور در بخش‌های مختلف تأمین می‌شود و در زمینه  آبزیان حفظ سلامت برعهده ماست.

وی میزان تولید آبزیان استان را ۲۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: از این مقدار تنها ۹۰۰۰ تن مورد استفاده استان قرار می‌گیرد و حدود ۱۸ هزار تن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌هایی که در استان موجود هست ظرفیت تولید بیشتر از این مقدار را دارد و می‌توان چندین برابر تولید کرد.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان این‌که میزان مصرف سرانه ماهی در کشور و لرستان پایین است، اضافه کرد: باید با برگزاری جشنواره‌ها و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آبزیان این مقدار را افزایش داد که رسانه‌ها، نشریات و صدا و سیما می‌توانند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان این‌که با کمک سرمایه‌گذاران خارجی و استانی باید مجموعه رستوران‌های شیلاتی را برای ارائه انواع محصولات داشته باشیم، افزود: همچنین با توجه به حجم عظیم فارغ‌التحصیلان این بخش خصوصاً بانوان فارغ‌التحصیل، استان می‌تواند سهم عمده‌ای در راستای مجتمع‌های پرورش ماهیان زینتی داشته باشد و در این زمینه باید الگوسازی شود.

صالحی ادامه داد: در این زمینه مجتمع کارآفرینی امید باید همکاری لازم را داشته باشد که بازاری برای کار بانوان فارغ‌التصیل این بخش ایجاد شود.

رئیس سازمان شیلات کشور تصریح کرد: هم‌چنین امیدواریم در استان مجموعه مرکز آموزش و ترویج آبزی‌پروری را با کمک سرمایه‌گذاران فرانسوی ایجاد کنیم کمااینکه هم اکنون با حمایت‌های استاندار زیرساخت‌های آن فراهم شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: