کد خبر: ۹۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - 14 February 2017
با ابلاغ دستورالعمل افتتاح حساب سپرده توسط بانک مرکزی:
بانكداري ايراني -بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی اشخاص خارجی را ابلاغ کرد تا راه برای ورود سرمایه گذاران برای حضور عملی و مستقیم در بازارهای مختلف از جمله بورس ایران باز شود.
 بانكداري ايراني - بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی اشخاص خارجی را ابلاغ کرد تا راه برای ورود سرمایه گذاران برای حضور عملی و مستقیم در بازارهای مختلف از جمله بورس ایران باز شود.

 به گزارش بانكداري ايراني ،در حالی یکی از موانع مهم و اصلی عدم حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه و بورس ایران و گلایه کارگزاران بورس مربوط به نبود افتتاح حساب مسقیم خارجی ها بود که بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی اشخاص خارجی را ابلاغ کرد.

براساس این گزارش ، بنابر اعلام بانک مرکزی، در راستای بهره‌برداری از فرصت‌های پسابرجام و تسهیل ارایه خدمات پولی و بانکی به سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی، دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی را به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

طی سالیان اخیر و به ویژه پس از نهایی شدن موافقت‌نامه بین‌المللی برجام، بانک مرکزی همواره بر آن بوده تا تمام تمهیدات و شرایط مقتضی برای بهره‌برداری حداکثری از فرصت‌های بالقوه در دوره پسابرجام در چارچوب منافع ملی و حصول اهداف اقتصادی کشور فراهم شود که از جمله این اقدامات تلاش برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی از حیث خدمات پولی و بانکی است.

بر همین اساس، بانک مرکزی با اخذ و تأمین نظرات و ملاحظات مراجع مختلف در این خصوص، ضوابطی را برای تسهیل شرایط و رفع برخی موانع افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی تدوین کرد که در جلسه ۱۴‏‏ دی‌ماه امسال مطرح و تصویب شد.

انتظار می‌رود پس از اجرای موفقیت‌آمیز این دستورالعمل، شرایط برای تسهیل بیشتر ارایه خدمات پولی و بانکی به سرمایه‌گذاران خارجی در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: