کد خبر: ۹۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 02 February 2017
در پی حمله‌ی عده‌ای به دانشگاه علم و صنعت واحد نور روابط عمومی این دانشگاه بیانیه صادر کرد.

در پی حمله‌ی عده‌ای به دانشگاه علم و صنعت واحد نور روابط عمومی این دانشگاه بیانیه صادر کرد.

به گزارش ایسنا در بیانیه‌ی این دانشگاه آمده است:

با کمال تاسف به اطلاع می رساند در تاریخ 12 بهمن ماه سال جاری و در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افرادی با حمله به واحد نور دانشگاه علم و صنعت ایران در استان مازندران با شکستن قفل کلاس ها و اطاق هاي دانشگاه، تجهيزات دانشگاه را بيرون ريختند و در پي اين حرکت يکي از کارکنان دانشگاه و يکي از دانشجويان به دليل ضرب و شتم و درگيري مصدوم و به بيمارستان منتقل شدند که دانشجوی مصدوم به طور  سرپايي درمان و کارمند دانشگاه بستري شد. در این رابطه نکات زیر قابل ذکر است:

1- هیات رییسه و دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت ایران این بی احترامی و توهین بی سابقه به ساحت علم و دانش را قاطعانه محکوم می نماید.
2- دانشگاه علم و صنعت ایران از مسئولان محلی و قوای انتظامی استان مازندران و شهرستان نور انتظاردارد تا پیگیری این موضوع را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند، زیرا استفاده از روش های غیرمدنی و هجوم به دانشگاهی که به درخواست مسئولان محلی شهرستان نور و به منظور ارتقای سطح دانش در این بخش از کشور تاسیس شده است به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
3- دانشگاه علم و صنعت ایران به درخواست و پیشنهاد مسئولان محلی شهرستان نور و بدون هیچگونه چشمداشت مادی و تنها با هدف کمک به گسترش جریان آموزش عالی و انتقال تجربیات و دستاوردهای خود به این بخش از میهن اسلامی اقدام به تاسیس واحد نور نموده است که نمونه های مشابه آن را می توان در شهرستان های اراک و بهشهر دید که پس از طی مراحل بلوغ علمی خود تبدیل به دانشگاه های مستقل و موفق شده اند.
در صورتی که مقامات استانی و محلی به هر علت تمایلی به تداوم فعالیت دانشگاه علم و صنعت ایران در نور ندارند، دانشگاه نیز اصراری به ادامه این کار نداشته و ترجیح می دهد در بخش هایی از کشور فعالیت نماید که مسئولان آن قدردان زحمات اساتید و دانشگاهیان باشند.
در پایان لازم به ذکر است که واحد نور دانشگاه علم و صنعت ایران فعالیت‌های خود را در سال 91 ابتدا با جذب دانشجو در دو گرایش کارشناسی ارشد آغاز کرده و امروزه تعداد گرایش‌های این واحد به عدد 14 رسیده است. تعداد این دانشجویان نیز در عرض 4 سال از 100 نفر به 300 نفر رسیده است و با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته مقرر بود اين تعداد به ١٠٠٠ نفر برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: