کد خبر: ۹۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 30 January 2017
بانكداري ايراني - نقش سبزترین بانک ایران به لحاظ محیط زیستی ؛ بانک کشاورزی؛ در رشد و ارتقاء بخش کشاورزی در سالهای اخیر بر کسی پوشیده نیست و در زمانی که بخش کشاورزی ایران مهجور از امکانات مالی دیگر بانکها و موسسات مالی بوده این بانک همواره در این حوزه فعالیت داشته و بر اساس ساختار تخصصی خود ایفای نقش کرده است .
بانكداري ايراني نقش سبزترین بانک ایران به لحاظ محیط زیستی ؛ بانک کشاورزی؛   در رشد و ارتقاء بخش کشاورزی در سالهای اخیر بر کسی پوشیده نیست و در زمانی که بخش  کشاورزی ایران مهجور  از امکانات مالی دیگر بانکها و موسسات مالی  بوده  این بانک همواره در این حوزه فعالیت داشته و بر اساس ساختار تخصصی خود ایفای نقش کرده است .

به گزارش بانكداري ايراني  ، حضور پررنگ بانک کشاورزی در همه نهادهای وابسته به بخش کشاورزی کشور از جمله تولید ، توسعه و صادرات با امکانات مالی و همچنین در حوزه بورس کالا با امکانات گسترده تر ، سبب شده است تا  این بخش پویای بیشتری پیدا کند و از همه مهمتر اینکه اقدامات این بانک سبب شد تا در حوزه کشاورزی به عنوان بانک مرجع برای   وزارتخانه های جهاد کشاورزی و اقتصاد و دیگر نهادهای دولتی شود .

بانک کشاورزی که در حال حاضر یکی از ارکان موثر در  بورس کالا در حوزه کشاورزی نیز  شده است نقش کلیدی در توجه دادن بورس کالا به اهمیت تغذیه و امنیت غذایی مردم و لزوم شفاف سازی قیمت گذاری نهاده های اصلی غذایی انسانی و خوراک دام و طیور داشته است . 

بر اساس گزارش بانک مرکزی در 9 ماهه ابتدایی سال جاری از سوی شبکه بانکی کشور  حدود 306هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی اعطا  شده که بخش اعظم آن از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است . که در حوزه های تامین سرمایه ، توسعه و ایجاد فضای جدید پرداخت شده است . 

بخش کوچکی از این اقدامات بانک کشاورزی که در ماههای اخیر  رخ داداه است عبارتند از :

- خرید 90 درصد ذرت عرضه شده در بورس کالا توسط شرکت کارگزاری بانک کشاورزی

- توسعه صادرات محصولات کشاورزی، از جمله  کشمش، پسته و زعفران از جمله محصولات استراتژیکی

- حضور موثر در اقداماتی چون  کاهش استفاده از آب مصرفی، کشت نشایی، پرورش ماهی در قفس و کشت زمستانه چغندر 

 - پراخت   200 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 10 درصد به زیان دیدگان مرکبات 

- ایجاد  1800 هکتار گلخانه تا پایان سال 

 - احداث واحد 33000 قطعه ای پرورش مرغ مادر گوشتی با حمایت بانک کشاورزی استان مرکزی

- پرداخت بیش از52 میلیارد ریال تسهیلات امور عشایر توسط مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد

- اجرای 81 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار با مشارکت بانک کشاورزی استان مرکزی

- اختصاص 700 میلیارد تومان  برای خرید کمباین

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: