کد خبر: ۹۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 22 January 2017
خبرها هنوز از پلاسکو می‌رسد و همچنان این خبرها غم خود را در گلوی شهر می‌ریزند. اما در کنار همه این اخبار به نظر می‌رسد یک حضور بزرگوار آن‌طور که باید دیده‌نشده است.
 روزنامه وقایع اتفاقیه در گزارشی نوشت: خبرها هنوز از پلاسکو می‌رسد و همچنان این خبرها غم خود را در گلوی شهر می‌ریزند. اما در کنار همه این اخبار به نظر می‌رسد یک حضور بزرگوار آن‌طور که باید دیده‌نشده است.

در این گزارش آمده است: البته عمق فاجعه آنقدر دردناک است که سخت می‌شود سفیدی یک محبت بزرگ را درمیان آن همهمه ناخوشایند تشخیص داد. اما واقعیت آن است که موج محبت و عظمت انسانیت وجود دارد و آن چیزی نیست جز این خبر که مردم، پرشور و باشکوه همدردی خود را با آتش‌نشان‌ها به تصویر کشیدند. 

سرد و گرم چشیده‌های روزگار؛ مردمی‌ که‌ مردمدار هستند. خواه در روزهای خوشی، خواه در روز‌های ناخوشی. در این سرمای زمستان، دلشان را گرم نگه می‌دارند و دل‌گرمی‌ دارند برای آنانی که زخمشان از غول فروریخته، عمیق‌تر از زخم آنهاست. 

گل‌ها دیروز و امروز روییده‌اند؛ در همه ایستگاه‌هایی که قهرمانان وطن را به جنگ نابرابری با آتش، دود و آوار بدرقه کردند. 

جای خالی آتش‌نشانان قهرمان خیلی زود به چشم آمد. آنها زیر آوارند هنوز؛ بی‌وقفه همکاران آنها پی آنها هستند. در میان مردم، گروهی راه را برای امدادگران باز کرده و راه خود را کج کردند به سمت ایستگاه‌ها. 

گل بردند، شمع روشن کرده و خود را همدرد کسانی کردند که عرقشان هنوز از عملیات پلاسکو خشک نشده. مردم ایران، دیروز و امروز آتش‌نشانان ایرانی را تنها نگذاشته‌اند.

در شهرهای بزرگ و کوچک، ایستگاه‌های آتش‌نشانی بدون اعلام قبلی، بدون هماهنگی رویشی را ایجاد کردند تا دوباره این واقعیت را به رخ بکشند که مردم ایران، معنای عشق را می‌فهمند. تمییز می‌دهند خیر و شر‌های اجتماعی را و بدنه‌ای اجتماعی هستند باهوش، با احساس و با قدرت تحلیل.

از شب وقوع حادثه پلاسکو، ده‌ها نفر از مردم در پایتخت و برخی از شهرهای دیگر ایران، در دسته‌های کوچک و بزرگ و در مقابل ایستگاه‌های آتش‌نشانی گرد هم آمدند تا به همکاران آتش‌نشانانی که در اثر فاجعه پلاسکو زیر آوار مانده‌ و از دست رفته‌اند، تسلیت بگویند. همدلی و همدردی گروهی مردم، اگرچه بار سنگین فاجعه را سبک‌تر می‌کند اما وقتی به حلقه‌های کوچک و بزرگشان ورود می‌کنید، حرف‌ها، درد‌دل‌ها و غصه‌خوردن‌هایشان نشان از زخمی نیز در امنیت روان آنها دارد. 

بااین‌حال، حضور مردم در ایستگاه‌های آتش‌نشانی برای ابراز همدردی با آتش‌نشان‌ها، آرزوی سلامتی برای آتش‌نشانان زیر آوارمانده و دعا برای آرامش روح درگذشتگان، پیام اجتماعی مهمی داشت. مردم خدمت را درک می‌کنند و این قدرت تحلیل را دارند که فداکاران امنیت و آرامش خود را بشناسند و قدردان آنها باشند.

*منبع: روزنامه وقایع اتفاقیه1395.11.3
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: