کد خبر: ۸۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 24 December 2016
رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری سالانه ضمن توصیف آزادسازی شهر حلب به عنوان گام مهم در بازگشت ثبات به سوریه، گفت: تخلیه ۱۰۰هزار نفر از حلب، بزرگترین عملیات انسانی در جهان بود و پایان بحران حلب بدون کمک نیروهای ایران و رؤسای جمهوری ایران، سوریه و ترکیه رخ نمی‌داد.
روزنامه اطلاعات در شماره شنبه چهارم دی در تیتر نخست، نوشت: رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری سالانه ضمن توصیف آزادسازی شهر حلب به عنوان گام مهم در بازگشت ثبات به سوریه، گفت: تخلیه ۱۰۰هزار نفر از حلب، بزرگترین عملیات انسانی در جهان بود و پایان بحران حلب بدون کمک نیروهای ایران و رؤسای جمهوری ایران، سوریه و ترکیه رخ نمی‌داد.

این روزنامه با انتشار عنوان اعلام نقشه راه همکاری‌های ده ساله ایران و قرقیزستان، آورد: نقشه راه همکاری های ده ساله ایران و جمهوری قرقیزستان همزمان با سفر روحانی به بیشکک منتشر شد. ایران و جمهوری قرقیزستان برای توسعه همکاری‌های خود در ‏حوزه‌های متنوع سیاسی‌، اقتصادی و فرهنگی، یک سند همکاری ده ساله منتشر ‏کردند. ‏سند همکاری بلند مدت میان دو کشور،
در نقشه راه همکاری‌های ایران و قرقیزستان که برای یک دوره ده ساله تدوین ‏شده‌، مسیرهای توسعه سریع همکاری‌های دو کشور در بخش‌های «سیاسی»‌، «‏تجاری و اقتصادی»، «نیرو و صنعت»، «حمل و نقل و ارتباطات»، «کشاورزی و ‏صنایع تبدیلی»‌، «همکاری‌های استانی»، «فرهنگی و بشردوستانه، علمی‌و فنی، ‏گردشگری و حوزه بهداشت » و «امنیت و مبارزه با بلایای طبیعی و حفاظت محیط ‏زیست» هدفگذاری شده است.‏

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان اهدای نخستین جایزه دکتر باستانی پاریزی در کرمان، نوشت: نخستین مراسم نکوداشت مشاهیر و مفاخر اسلامی وایرانی استان کرما‌ن با طلیعه جایزه محمد ابراهیم باستانی پاریزی به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با حضور مفاخری همچون حجت الا‌سلام انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری ‌و سید محمود دعایی، رزم حسینی استاندار کرمان، میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمع کثیری از استادان حوزه‌های ‌فرهنگی و تاریخی در سالن آمفی تاتر دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد. سید محمود دعایی به مناسبت اهدای جایزه باستانی پاریزی گفت:همگی به یاد باستانی پاریزی و جایزه ایشان گرد هم آمده ایم. از مرحوم استاد باستانی پاریزی خاطرات بسیاری دارم. وی در زندگی‌اش هرگز حاضر نشد مجیز هیچ شخصیتی را بگوید و هر جا که از وی برای تجلیل دعوت می شد حاضر به شرکت نبود.

وزیر کشور: معنای دموکراسی نباید فقط کشاندن مردم به پای صندوق‌های رأی باشد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: مشارکت دادن مردم برای تحقق برنامه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان روش و مدل توسعه کشور بسیار ضروری است. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پنجشنبه شب در نشست شورای اداری هرمزگان با رویکرد اقتصاد مقاومتی بابیان این مطلب افزود: باید مردم را همچون دوران دفاع مقدس برای تحقق و موفقیت این برنامه مهم ملی به مشارکت طلبید و به آنان انگیزه داد. وی با بیان اینکه باید موضوع مشارکت مردم در اقتصاد جدی گرفته شود، ادامه داد: این امر نیاز به سازمان دادن و ریل گذاری، گفتمان سازی، جریان‌سازی، آموزش، انسجام، وحدت، همکاری و همدلی دارد. وزیر کشور در نشست مشترک با شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران هرمزگان گفت: معنای دموکراسی تنها کشاندن مردم در هر چهار سال به پای صندوق‌های رای نیست بلکه مشارکت دادن واقعی آنان در همه امور اداره کشور است.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان امضای قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس‌، آورد: وزیر راه و شهرسازی بدنبال امضای قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما از شرکت ایرباس تاکید کرد: قطعا این اقدام در کنار خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ اقدامی مهم در تاریخ صنعت هوانوردی و از آن فراتر اقتصاد ملی و آغازگر بازپس‌گیری سهم ایران از صنعت حمل و نقل هوایی جهان است. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بی‌گمان، این قراردادها ظرفیت اثرگذاری جدی برصنعت حمل و نقل هوایی، گردشگری، توسعه ملی و بهبود جایگاه ایران در سطح اقتصاد جهانی دارند و فزون‌تر آنکه این تدبیر گامی مؤثر در توسعه و پایداری امنیت ایران، همچنین منطقه و جهان است. 

«قدردانی بشار اسد از حمایت های همه جانبه ایران از سوریه»، «لاریجانی: شرایط کشور از نظر سرمایه گذاری رو به بهبود است» و «دکتر ملک زاده: پارازیت ها در ابتلا به سرطان موثرند» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: