کد خبر: ۸۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - 17 December 2016
بانكداري ايراني -مجمع بانک صادارت بعد از چند ماه وقفه و کش و قوس سرانجام طی پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و در این مجمع عده‌ای سفته باز دست به بی نظمی و سهم خواهی بیشتر زدند.
بانكداري ايراني -مجمع بانک صادارت بعد از چند ماه وقفه و کش و قوس سرانجام طی  پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و در این مجمع عده‌ای سفته باز دست به بی نظمی و سهم خواهی بیشتر زدند.  

به گزارش بانكداري ايراني  ، به دلیل  اعمال سیستم جدید گزارش‌گری مالی بانک‌ها که از سوی بانک مرکزی تکلیف شد، ارائه گزارشات مالی بانکها با تغییراتی روبرو شدند که این تغییرات وضعیت شرکتها را کمی سخت تر کرده است . بانک صادارت که قبل از اجرای  سیستم جدید اعلام کرده بود که  974 میلیارد سود  خواهد ساخت بعد از تهیه گزارش جدید بیش از 2 هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرد که به عملکرد بانک صادارت  چندان مرتبط نیست. این اتفاق برای سرمایه گذاران در بانک خوشایند نبوده و در روز برگزاری مجامع اقدام به ایجاد تنش کردند . 

 بانک صادارت میراث دار مشکلاتی است که از سوی دولت و تیم  مدیریتی سابق به دامن این بانک گذاشتند .

در سالهای اخیر ،  موسسه مالی میزان با 1300 میلیارد تومان بدهی به بانک صادرات سپرده شد.

علاوه بر این ، دولت در حال حاضر 26هزار میلیارد تومان به بانک صادارت بدهکار است که با نرخ 8 تا 10 درصدی سود پرداخت می کند حال آنکه بانک باید به سپرده گذاران 18 درصد سود پرداخت کند که  این تفاوت برای بانک صادارت بیش از 2500 میلیارد تومان هزینه بیشتر می سازد و بانک را به زیان بیشتر ترغیب می کند.

با این وجود ، در مجمع بانک صادارت یکی از سفته بازان معروف بورس  که بیش از  250 میلیون سهم از بانک صادارت (معادل 0.5 درصد از سهام بانک ) را در اختیار دارد در مجمع بانک اقدام به ایجاد تنش کرد این شخص خود از سفته بازان بوده که در گذشته با ارائه سیگنال‌های غلط عده بسیاری را زیانده کرده و سبب ناراحتی های افراد  زیادی شده است.  این شخص که ارزش هر سهم بانک صادارت را بیش از 160 تومان اعلام کرده بود خود سهام این شرکت را 98 توان خریده و در حال حاضر با بیش از 34 تومان زیان بیش از چند ده میلیارد ضرر  خواهد کرد  .

گفتنی است که مجمع بانک صادارت با گردهمایی حدود ٧٦ درصد از صاحبان سهام و حضور محمد عرفانی رئیس هیأت مدیره بانک به عنوان رییس مجمع، نمایندگان دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس مستقل برگزار و گزارش عملکرد بانک در قالب نمودار های مالی و آماری به صاحبان سهام ارایه شد که پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی صورت های مالی منتهی به ٢٩ اسفند ماه سال ١٣٩٤ با اکثریت آرا تصویب شد. 

در گزارش یاد شده تصریح شده است، جمع سپرده های بانک در سال ٩٣ مبلغ ٨١٤ هزار میلیارد ریال بوده که با افزایش ٢٨/٧درصدی به بیش از١٠٤٧ تریلیون ریال( ١٠٤٧ هزار میلیارد ریال) در سال٩٤ بالغ شده است و میزان تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران در سال گذشته به رقم ٦٥٢ هزار میلیارد ریال رسیده که این رقم حدود٢١ درصد رشد را نسبت به سال ٩٣ نشان می دهد.

همچنین این بانک با انجام اعتبار سنجی مجدد مشتریان اعتباری، تقویت و تحکیم وثایق اعتبارات اعطایی وصول مطالبات مشکوک الوصول را کاهش و در این خصوص عملکرد موفق را به ثبت رسانده است. شایان توجه است صورتهای مالی سال ٩٤ با اعمال تعدیلات مورد نظر بانک مرکزی ارائه شده و گزارش حسابرس در مورد آن اخذ شده بنابراین سهامداران پس از تأیید صورتهای مالی بانک شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد، برای عملکرد سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ماه سال ٩٤ تصمیماتی بدین شرح اتخاذ کردند: 

سازمان حسابرسی به مدت یک سال به عنوان بازرس و حسابرس قانونی بانک و روزنامه های کثیر الانتشار اطلاعات و دنیای اقتصاد برای درج آگهی های مربوط به مجامع عمومی برگزیده شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: