کد خبر: ۸۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - 28 November 2016
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت از وجود 476 موقوفه با 4 هزار و 500 رقبه در این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت از وجود 476 موقوفه با 4 هزار و 500 رقبه در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید رضا کریمی امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با تسلیت رحلت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) به فرا رسیدن هفته وقف اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل تعطیلات اربعین حسینی برنامه‌های هفته وقف به هفته جاری موکول شد، افزود: هفته وقف تا 16 آذرماه جاری به عنوان دهه وقف ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت وقف را سنت حسنه دانست و گفت: وقف می‌تواند در این برهه حساس که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند ما را از تنگنا خارج کند.

وی توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور را موجب رهایی از تنگناهای اقتصادی خواند و تصریح کرد: وقف یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه‌های اقتصادی، دینی و فرهنگی بوده و می‌تواند به عنوان مؤلفه موثر ایفای نقش کند.

کریمی به ثبت 6 مورد وقف جدید طی هشت ماه سال جاری در رشت اشاره کرد و گفت: امیدواریم در دهه وقف تعداد وقف‌های جدید افزایش یابد.

وی وظیفه اوقاف را حفظ موقوفات بیان کرد و یادآور شد: طی سال جاری در عواید به‌روز رسانی موقوفات تلاش کردیم و سه برابر سال گذشته فعال بودیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت با بیان اینکه در این شهرستان 476 موقوفه با 4 هزار و 500 رقبه وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد 207 بقعه متبرکه در رشت است.

وی از اجرای 23 برنامه مناسب دهه وقف در بقاع متبرکه رشت خبر داد و تصریح کرد: از امروز برنامه‌های دهه وقف در بقاع متبرکه با تجمع «لبیک یا رسول‌الله(ص)» در بقعه متبرکه فاطمه اخری خواهر گرامی امام رضا(ع) رشت آغاز می‌شود.

کریمی گفت: برنامه‌های امروز دهه وقف با شعار «وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)» به مناسبت رحلت حضرت رسول‌الله(ص) و شهادت امام حسن(ع) برگزار می‌شود.

برنامه‌های وقف برای 9 آذر ماه جاری را با شعار «وقف و ترویج فرهنگ قرآنی» عنوان کرد و یادآور شد: در روز شهادت امام رضا(ع) نیز برنامه‌ها با شعار «وقف و بقاع متبرکه و زیارت» برگزار می‌شود.

وی برنامه‌های دهه وقف در آغاز ماه ربیع‌الاول و هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه را با شعار «وقف و حوزه‌های علمیه» ذکر کرد و متذکر شد: 12 آذر ماه جاری مراسم اجرای نیت واقف و تحویل جهیزیه به نوعروسان برگزار می‌شود.

کریمی برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع وقف و قرآن، نشست صنفی با روحانیون بومی به مناسبت دهه وقف، برگزاری همایش وقف و شکوفه‌ها، برگزاری مسابقه فوتسال بین هیأت‌های امنای خدام مراکز فرهنگی قرآنی و... را از دیگر برنامه‌های دهه وقف در شهرستان رشت برشمرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: