کد خبر: ۸۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 17 November 2016
گروه تروریستی بوکوحرام که با داعش متحد و هم‌ پیمان است، شیعیان را خطری بالقوه برای خود دانسته و چند بار به محافل آنان یورش برده یا روحانیون شیعه را در نیجریه ترور می‌کند. شیعیان نیجریه از سه جبهه ارتش، وهابیت وابسته به عربستان سعودی و تروریست‌های بوکوحرام در معرض تهدید قرار دارند.
 روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه 27 آبان نوشت: گروه تروریستی بوکوحرام که با داعش متحد و هم‌ پیمان است، شیعیان را خطری بالقوه برای خود دانسته و چند بار به محافل آنان یورش برده یا روحانیون شیعه را در نیجریه ترور می‌کند. شیعیان نیجریه از سه جبهه ارتش، وهابیت وابسته به عربستان سعودی و تروریست‌های بوکوحرام در معرض تهدید قرار دارند.

این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: آمریکا همان آمریکاست و در تشریح آن آورد: رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از مردم اصفهان با اشاره به نتیجه انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در آمریکا خاطرنشان کردند: ما هیچ قضاوتی درباره این انتخابات نداریم، زیرا آمریکا، همان آمریکاست و در 37 سال گذشته هر یک از دو حزب که بر سر کار بودند، هیچ خیری که نرساندند، دائما نیز شر آنها متوجه ملت ایران بوده است. بر‌خلاف عده‌ای که در دنیا، برای نتیجه انتخابات آمریکا، عزا گرفته‌اند یا عده دیگری که شادی می‌کنند، ما نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم، زیرا برای ما فرقی نمی‌کند و هیچ نگرانی هم نداریم و به لطف الهی، برای مواجهه با هر حادثه محتملی نیز آماده‌ایم.

پیاده به سوی عشق...، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در تشریح این خبر می خوانیم: آخرین خبرها از صدور حدود یک میلیون و 900 هزار ویزا برای زائران اربعین حکایت دارد و با این‌که بررسی اطلاعات زائران در سامانه سماح نشان می‌دهد 43درصد زائران مرز مهران را برای خروج انتخاب کرده‌اند به همین دلیل تراکم زائران در این مرز بالاست و مسئولان توصیه می‌کنند زائران مرز‌های چزابه و شلمچه را نیز برای خروج از کشور انتخاب کنند؛ افزون بر این حدود 27درصد از زائران را زنان تشکیل می‌دهند و بیشتر گروه زائران افراد 21 تا 40 ساله هستند. دو روز بیشتر تا اربعین باقی نمانده و در مرز مهران جای سوزن انداختن نیست به همین خاطر مسئولان سازمان حج و زیارت از زائران می‌خواهند برای خروج از کشور راهی مرزهای چزابه یا شلمچه شوند.

این روزنامه با انتخاب عنوان اقدامات ضدایرانی از نیویورک تا واشنگتن، می نویسد: دیروز، روز اقدامات ضدایرانی در آمریکا بود و چند ساعت پس از آن‌که سازمان ملل در نیویورک، علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه حقوق بشری تصویب کرد، مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن هم به طرح تمدید ده‌ساله قانون تحریم‌های ایران رأی مثبت داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از آسوشیتدپرس، این طرح که سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران را منع می‌کند با 419رای موافق در برابر تنها یک رای مخالف تصویب شد و برای قانونی شدن باید به تصویب سنا و امضای باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برسد. حامیان این لایحه می‌گویند تمدید قانون تحریم‌های ایران به آمریکا امکان می‌دهد تهران را در صورت پایبند نبودن به مفاد موافقت‌نامه هسته‌ای مجازات کند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «گفت وگو با آشا محرابی بازیگر «هشت و نیم دقیقه»»، «پوراندخت مهیمن: دوست دارم نقش مادر بداخلاق را بازی کنم»، «تشدید بیماری تنفسی سوغات آلودگی هوا»، «زنان عشایر یکه تازان بی توشه»، «از پیکان تا مازراتی»، «خُرخُر کودکان را جدی بگیرید» و «اخاذی 30 میلیونی با عکس های سیاه» پرداخت.

جام جم در ضمیمه چمدان عنوان «دست پخت ایرانی» را منتشر کرد.

این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «آسیب‌شناسی برنامه‌های کاهش آلودگی هوا» و «ناهمخوانی تحریم با همکاری‌های بین‌المللی» را به ترتیب به قلم حاکم قاسمی رییس پژوهشکده آینده پژوهی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و جهانبخش ایزدی استاد علوم سیاسی دانشگاه به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: