کد خبر: ۸۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - 16 November 2016
علی عابدزاده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی ایران، اظهار کرد: کیش مکانی مناسب برای تجارت بین چهار گوشه جهان شناخته شد بود و امروز صنعت هوانوردی یک تجارت راهبردی برای کشورهای جهان است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری شاهد رشد 17 درصدی نشست و برخاست هواپیماها، رشد 18 درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد 12 درصدی در حمل بار و پست هوایی بوده‌ایم.

به گزارش میزان، به کیش، علی عابدزاده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی ایران، اظهار کرد: کیش مکانی مناسب برای تجارت بین چهار گوشه جهان شناخته شد بود و امروز صنعت هوانوردی یک تجارت راهبردی برای کشورهای جهان است.

وی گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری شاهد رشد 17 درصدی نشست و برخاست هواپیماها، رشد 18 درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد 12 درصدی در حمل بار و پست هوایی بوده‌ایم که این نرخ‌ها در جهان حدود 7 درصد و در منطقه خاورمیانه در حدود 8 درصد است و این تفاوت نرخ توسعه در ایران و سایر کشورها‌، حاکی از آغاز دوره درخشان در صنعت هوانوردی کشور است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به توانمندی‌های به دست آمده در دوره تحریم‌ها گفت: این توانمندی‌ها در کنار بازار ارزشمند حمل و نقل هوایی داخلی کشور، مرکز ثقل پایداری برای فعالیت‌های هوانوردی در ایران است.

عابدزاده گفت: گشایش‌های حاصل شده پس از برجام برای کشور و دسترسی ایران به بازار تامین محصولات‌، قطعات و خدمات هوایی، یکی از رخدادهای مورد توجه در این حوزه است.

وی گفت: ایران دارای 50 شرکت دانش بنیان خصوصی در حوزه صنعت هوا و فضا است که در اتحادیه غیردولتی با بیش از 200 شرکت عضویت دارند و شرکت‌های صنایع هوا و فضا در این حوزه به این تعداد محدود نبوده و می‌توان گفت در ایران 300 شرکت در این حوزه فعالیت دارند.

عابدزاده با اشاره به اینکه ایران چهارمین کشور در تربیت مهندس در دنیاست، بیان کرد: ما دارای توانمندی‌های بومی در حوزه نیروی انسانی هستیم که ضمن داشتن دانش و تجربه در این صنعت، از توانایی یادگیری و رشد و انطباق سریع با تحولات جهانی برخوردار هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : هدف ما ورود قدرتمند به بازار حمل و نقل هوایی منطقه و کسب سهم از بازار مسافران ترانزیت است، اما در مقایسه با دیگر رقبا در منطقه همواره از وجود یک بازار داخلی و مشتریان بومی پروازهای بین المللی برخوردار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ناوبری هوایی، موقعیت شگفت انگیز ایران در جهان یک فرصت حمل و نقلی بلامنازع است و سطح امنیت بالا و ثبات در کشور در مقایسه با منطقه، این موقعیت را درخشان تر و قابل اعتمادتر می‌کند ، همچنین ایجاد مسیرهای هوایی مستقیم میان آسیا و اروپا، خلیج فارس به اروپا و جنوب به شمال با استفاده از سامانه‌های ناوبری ماهواره و کارایی محور در کنار تجهیز فضای پروازی کشور به سامانه‌های ارتباطی از اقدامات موثر در این حوزه بوده است.

عابدزاده گفت: در حوزه فرودگاهی نیز توسعه ظرفیت فرودگاه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرودگاهی در دست انجام است و در حوزه خطوط هوایی آزاد سازی نرخ و شبکه پروازی داخلی در کنار تدوین حقوق مسافر بستر ساز یک توسعه جدی در این بخش است، همچنین تعیین حداقل کفایت مالی برای خطوط هوایی و سیاست‌های کاهش عمر ناوگان نیز باعث می‌شود شاهد ارتقا سطح فعالیت‌های در حوزه خطوط هوایی باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: