کد خبر: ۸۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - 16 November 2016
داشتن بیمه برای آحاد مردم بویژه زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، یک مهم و ضرورت حیاتی به شمار می رود، زیرا در صورت نداشتن بیمه و وقوع حوادث احتمالی، جبران خسارت ناشی از آن بسیار دشوار خواهد بود.
داشتن بیمه برای آحاد مردم بویژه زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، یک مهم و ضرورت حیاتی به شمار می رود، زیرا در صورت نداشتن بیمه و وقوع حوادث احتمالی، جبران خسارت ناشی از آن بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش  روابط عمومی بیمه دانا، چند سالی است که با رونق گرفتن سفرهای زیارتی بویژه در مسیر منتهی به عراق، شاهد افزایش سیل مشتاقان به سوی عتبات عالیات هستیم. امسال نیز همچون سال های گذشته زائران اربعین حسینی با ثبت نام و در قالب کاروان های گروهی و انفرادی در حال سفر به این مراسم پرشور هستند.

تفاوت مراسم اربعین امسال با سال های گذشته در نوع پوشش بیمه ای در نظر گرفته شده برای زائران و نیز ضروری بودن دریافت ویزا برای سفر به عراق است. در سال های گذشته اگر چه زائران حسینی با داشتن بیمه نامه از برخی پوشش های بیمه ای برخوردار بودند، اما ارقام در نظر گرفته شده چندان تأثیری در تأمین خسارت های زیان دیدگان نداشت. بطور مثال در حادثه تأسف بار منا که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از هموطنانمان شد، غرامت فوت زائران رقمی معادل ۵۵ میلیون تومان بود که آن هم با دشواری های فراوان علیرغم وجود اختلاف بین مسئولان ایران و عربستان به بازماندگان این حادثه تلخ پرداخت شد که کفاف هزینه های غیر قابل پیش بینی شده را نمی کرد، حتی در برهه زمانی خاص اعلام شد که بجای غرامت فوت قرار است بن های غیر نقدی به خانواده ها و بازماندگان حادثه منا پرداخت شود!

خوشبختانه امسال با تمهیدات درنظر گرفته شده توسط وزارت کشور و مسئولان سازمان حج و زیارت، توافق نامه ای بین شرکت بیمه دانا و وزارت کشور (ستاد اجرایی اربعین حسینی) منعقد شد که طبق آن مقرر شد زائران اربعین حسینی امسال تحت پوشش خدمات بیمه ای بسیار مناسبی نسبت به سال های گذشته قرار گیرند که یکی از مزایای این قرارداد، پوشش بیمه ای غرامت فوت زائران تا سقف ۱۹۳ میلیون تومان است که اگر با رقم پرداختی حادثه تلخ سال گذشته منا(۵۵میلیون تومان)مقایسه شود، تفاوت معنا دار نوع خدمات بیمه ای به روشنی قابل ملاحظه خواهد بود.

بدون شک داشتن بیمه نامه برای زائران حسینی که عازم عتبات عالیات هستند، یکی از ضرورت های اولیه سفر محسوب می شود. زیرا علاوه بر حفظ امنیت و آرامش روانی آنان، در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی، خاطر بازماندگان و خانواده های آسیب دیدگان را از تشویش های ناشی از آلام روحی و روانی حفظ می کند.

متأسفانه بسیاری از خانواده ها و بازماندگان حادثه اسف بار منا در سال گذشته از این حادثه و نوع پرداخت غرامت فوت عزیزانشان رضایت خاطر چندانی ندارند، زیرا علاوه بر از دست دادن نزدیکان خود، قادر به تأمین مخارج غیر قابل پیش بینی ناشی از مرگ عزیزان خود نبودند.

اما خوشبختانه امسال با نوع پوشش خدمات مناسب بیمه ای درنظر گرفته شده برای زائران و ارائه انواع خدمات بیمه ای توسط خادمان حسینی به زائران در طول مسیر منتهی به کربلا، علاوه بر افزایش نظم و امنیت، شاهد آرامش و آسایش خاطر زائران عزیز و گرامی هستیم.

در حال حاضر نمایندگان بیمه و خادمین بیمه ای برای خدمت رسانی به زوار در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و نیز داخل کشور عراق مستقر شده اند و برای تأمین رفاه و امنیت خاطر هموطنان گرامی در شهرهای کربلا، نجف و نیز در طول مسیر، انواع خدمات پزشکی را به آنان ارائه می کنند.
گفتنی است: زائران اربعین با داشتن بیمه نامه می توانند ضمن حفظ امنیت روحی و روانی خود، نقش قابل ملاحظه ای در کاهش خسارات و آسیب های اجتماعی ناشی از حوادث غیر قابل پیش بینی ایفا کنند.
برچسب ها: بیمه ، زائران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: