کد خبر: ۸۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نخستین فردی بود که از الزام زائران برای ورود و خروج از مرز و زمان تعیین شده، روی ویزای آنها خبر داد. اما حالا و با تجمع بیش از اندازه مردم در مرزها گفته می ‌شود که زوار اربعین می ‌توانند از دیگر مرزها نیز برای خروج استفاده کنند و الزامی به خروج از مرزی که در ویزایشان درج شده وجود ندارد.
 روزنامه همشهری در شماره شنبه 22 آبان نوشت: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نخستین فردی بود که از الزام زائران برای ورود و خروج از مرز و زمان تعیین شده، روی ویزای آنها خبر داد. اما حالا و با تجمع بیش از اندازه مردم در مرزها گفته می ‌شود که زوار اربعین می ‌توانند از دیگر مرزها نیز برای خروج استفاده کنند و الزامی به خروج از مرزی که در ویزایشان درج شده وجود ندارد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان آذر؛ نمایی از کارنامه 11 نهاد در آلودگی هوا، اختصاص داد و آورد: همزمان با افزایش آلاینده‌ های جوی و ثبت چهارمین روز متوالی آلودگی هوا در کلانشهر‌های کشور، خبرهایی جدید از صدور کیفرخواست علیه مقصران آلودگی هوا شنیده شد. 11نهاد مسئول رسیدگی به معضل آلودگی هوا هستند اما هر سال آلودگی هوا ابعاد گسترده ‌تری می ‌یابد. حکایت ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع آلودگی هوا به بحران جدی آلودگی هوای سال گذشته بازمی‌ گردد؛ زمانی که انباشت بیش از حد آلاینده‌ ها در آسمان تهران و کلانشهرها لطمات جدی سلامت به همه بخش ‌های کشور وارد کرد و همزمان خبر رسیده که سالانه 6هزار نفر در برابر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌ دهند. بدین‌ترتیب طی 10‌ماه ورود یک نهاد قضایی همواره سخن از برخورد با مقصران آلودگی هوا شنیده می ‌شود اما هنوز هیچ برخوردی صورت نگرفته است.

نابسامانی مسکن مهر دامن سیف را گرفت؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: مالکان مسکن مهر پردیس پس از چند سال انتظار و اعتراض، عاقبت اعتراض خود را به رئیس ‌کل بانک‌مرکزی نشان دادند. پنجشنبه گذشته، در جریان بازدید ولی ‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی از نمایشگاه مطبوعات، متقاضیان مسکن مهر که تاکنون چندین بار مقابل مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی و هر مکانی که می ‌توانستند تجمع کرده‌ و به خواسته خود نرسیده بودند، با سردادن شعارهایی علیه بانک مرکزی و ممانعت از حضور سیف در غرفه‌ رسانه‌ها، خواستار پاسخگویی او شدند. در نهایت شعار تجمع‌کنندگان که تعداد آنها بین 100تا 200نفر برآورد می‌شد کار را به جایی رساند که سیف بازدید خود را نیمه‌کاره رها کرد و با حمایت مأموران حراست از نمایشگاه خارج شد. اعتراض متقاضیان مسکن مهر در حالی ادامه‌ دار شده است که بسیاری از آنها از سال 90تاکنون آورده ‌ای در حدود 32تا 42میلیون تومان برای ساخت مسکن مهر در فازهای مختلف پرداخت کرده ‌اند اما هنوز موفق نشده ‌اند واحد مسکونی خود را تحویل بگیرند.

این روزنامه با انتشار عنوان خشم و اعتراض در شهرهای بزرگ آمریکا علیه انتخاب ترامپ، می نویسد: اعتراض های خیابانی به انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا وارد چهارمین روز شده است؛ اعتراض هایی که دونالد ترامپ وعده اش را داده بود اکنون علیه خودش به راه افتاده است. نخستین تجمع اعتراضی از نیمه شب چهارشنبه(ساعاتی پس از بسته شدن حوزه های رای گیری) در حالی که نخستین نتایج از سوی رسانه های آمریکایی منتشر می شد رخ داد؛ یعنی زمانی که هواداران هیلاری کلینتون متوجه شدند انتخابات را واگذار کرده اند. مایکل مور مستند ساز آمریکایی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان ان ضمن حمایت از اعتراض های اخیر گفت که باید با ریاست جمهوری دونالد ترامپ مقابله کرد.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان بازار طلا و ارز پس از شوک آمریکا، نوشت: روز چهارشنبه گذشته بازارهای داخلی و جهانی تحت‌ تأثیر هیجانات ناشی از انتخاب دونالد ترامپ به ‌عنوان رئیس‌ جمهور آمریکا قرار گرفتند تا نگرانی ‌ها از آینده این بازارها میان فعالان اقتصادی افزایش یابد. بورس ‌های بین ‌المللی، بورس تهران و بازار نفت و طلا نوسانات بزرگی را در یک روز تجربه کردند. بورس ‌های مکزیک، برزیل و آرژانتین برای دومین روز پیاپی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا، همچنان با افت شاخص سهام همراه بود. روز پنجشنبه در سایر بازارها اما بخشی از بار روانی ایجاد شده تخلیه شد. با وجود این همچنان نگرانی‌ ها از آینده بازارهای استراتژیک و تعیین‌ کننده وجود دارد. فعالان بازار نمی‌ دانند که سیاست ‌های اقتصادی آمریکا در آینده چگونه تدوین خواهد شد و بازارها چه تحولاتی را تجربه خواهند کرد. این التهاب تا حدودی در بازار طلا و ارز ایران نیز خود را نشان داده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «مشاور ترامپ: توافق هسته ای با ایران را بازبینی می کنیم»، «جناب خان خندوانه را می بافد؟»، «خوبی به خودمان برمی گردد»، «ساختمان نیمه خراب خیابان استقلال» و «انتقال بیمه ها به نفع مردم یا به ضرر آنها؟» را به چاپ رساند و در ستون یادداشت عنوان «عاقبت برجام» نوشته داریوش اشرافی استاد حقوق بین الملل را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: