کد خبر: ۸۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 25 October 2016
بانكداري ايراني - آیا بیمه دانا توانایی آن را دارد که بتواند بیش از 2 میلیون نفر را برای 1ماه بیمه کرده و آیا می‌تواند پوشش بیمه انها را انجام داده و خسارتهای احتمالی را پرداخت کند.
بانكداري ايراني - رییس ستاد مرکزی اربعین طی گفت‌وگویی اعلام کرده  است که  تنها بیمه مورد توافق برای اربعین بیمه دانا است وبرای میلیون ها زائر برنامه ریزی  کرده که  دغدغه‌ای جز زیارت نداشته باشند. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، این اتفاق از آن روی مهم تلقی می شود که در روز اربعین سیدالشهدا ، میلیون ها نفر از  گوشه و کنار ایران  کربلا  رفته  و سلامت انها مهمترین مساله بوده و می تواند این اطمینان را به زائران بدهد که در صورت بروز حادثه‌ای هزینه های احتمالی را از شرکت  بیمه گری دریافت می کنند. 

اما موضوع مهم ای است که آیا بیمه دانا توانایی آن را دارد که بتواند بیش از 2 میلیون نفر را برای  1ماه  بیمه کرده و آیا می‌تواند پوشش بیمه انها را انجام داده و خسارتهای احتمالی را پرداخت کند.

 بیمه دانا در 5 ماهه ابتدای سال توانست 1میلیون  بیمه نامه  صادر کند که  حدود 5درصد بازار ایران بود زیرا کل بیمه نامه های صادر در این 5  ماه حدود 20 میلیون  مورد بوده و بیمه دانا در ردیف چهارمین شرکت قرار دارد.  اما در حق بیمه تولیدی بیمه دانا در ردیف سومین شرکت بیمه ایرانی قرار دارد و توانسته 8 هزار  میلیارد ریال حق بیمه در 5ماه بفروشد  که سه بازار ان نیز حدود 9 درصد شده است. 

بیمه دانا در این دوره 5 ماهه در پرداخت خسارت نیز  مشکلی نداشته و حدود 430 هزار مورد  پرداخت خسارت  را ثبت کرده است که معادل 5  هزار و 600 میلیارد ریال بوده است. 
بسیاری از کارشناسان معقدند که دست اندرکاران این شرکت که در سال گذشته با تولید 1480 میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت 1074 میلیارد تومان خسارت، ضمن کسب رتبه چهارمین شرکت بزرگ بیمه ای در کشور، عملکرد بسیار مناسبی از خود در صنعت بیمه به جای گذاشته اند، درصدد هستند با توانمند سازی منابع انسانی،تقویت شاخص های فنی و مالی،افزایش سهم فروش نقدی و توجه ویژه به فعالیت های برون مرزی به موفقیت های خود در این عرصه تداوم بخشند .

یکی از شاخص های مهم و تاثیرگذار بیمه دانا در فرایند عملیات بیمه ای ،پرداخت سریع و به موقع خسارت به زیان دیدگان است، به طوری که نشانگر ایفای حداکثری تعهدات این شرکت به بیمه گذاران خواهد بود . بیمه دانا با در پیش گرفتن این رویکرد موفق شده در طول سال های 93،92و 94 بالغ بر26 هزار میلیارد ریال خسارت به زیان دیدگان پرداخت کند .

از طرف دیگر  بیمه دانا در پیش بینی ابتدای امسال خود پس از کسر مالیات بطور خالص مبلغ 14 میلیارد و 679 میلیون تومان سود خالص پیش بینی کرده بود که در بودجه تعدیل شده جدید با رشد 3 درصدی این رقم به 15 میلیارد و 98 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است.   بیمه دانا در نخستین پیش بینی بودجه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 95 به طور خالص مبلغ 79 ریال سود عملیاتی به ازای هر سهم و 65 ریال سود غیرعملیاتی پیش بینی کرده بود که با تعدیل‌های صورت گرفته در بودجه جدید این رقم برای سود عملیاتی با رشد 154 درصدی به 201 ریال افزایش یافته است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: