کد خبر: ۸۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه دوم آبان در تشریح تیتر یک به بررسی آسیب اجتماعی خودکشی در بیمارستان لقمان پرداخت و نوشت: از ٨ شب تا ٨ صبح، ٣٣ نفر را آوردند اورژانس مسمومین بیمارستان لقمان. ٢٦ نفرشان با قرص و سم خودکشی کرده بودند.

این روزنامه با انتخاب عنوان روایت حجاریان از زندگی مرحوم مهدوی کنی، می نویسد: سعید حجاریان، حتی اگر مشی و مرام سیاسی کسی را نپسندد بر خلاف برخی نیروهای اصولگرا یکسره طرف مقابل را تکفیر نمی کند بلکه تلاش می کند وجوه شخصیتی بارز و مثبت فرد را بازگو کند. سعید حجاریان سخنان خود درباره شخصیت آیت الله مهدوی کنی را این گونه ادامه می دهد: آیات مهدوی کنی، واعظ طبسی و آقای عسگراولادی که طی دو سه سال اخیر فوت کردند، برای اصولگرایی «لنگر» بودند. حجاریان، زندگی آیت الله مهدوی کنی را به پنج فصل تقسیم و تصریح کرد: یک فصل از زندگی ایشان مربوط به قبل از انقلاب و دوران مبارزات و تبعید و زندان، منبرهای ایشان در مسجد جلیلی و... است؛ فصل دیگر مربوط می شود به ریاست ایشان بر کمیته مرکزی؛ فصل سوم دورانی است که آیت الله مهدوی کنی در ردای یک رجل سیاسی و در نقش وزیر کشور و... حضور دارند، چهارمین فصل مربوط به ماجرای تشکیل جامعه روحانیت مبارز است و نهایتا فصل پنجم را می توان ذیل تاسیس جامعه الصادق (دانشگاه امام صادق(ع)) مرور کرد.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان آسیب های اجتماعی همچنان در معرض بحران، آورد: نیمه نخست پاییز سال گذشته ٢٣ عضو شورای اجتماعی کشور به دیدار رهبری رفتند تا نخستین گزارش جامع درباره وضعیت آسیب های اجتماعی در ایران را به ایشان ارایه دهند. ارایه این گزارش، دستورات اکید رهبری بر تلاش تمام دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال داشت. امروز که در آستانه یک سالگی نخستین دیدار شورای اجتماعی کشور با رهبری هستیم، نتایجی که از زبان نمایندگان برخی اعضای این شورا شنیده می شود چندان دلگرم کننده نیست آن هم در حالی که کمتر از ١٠ روز به سومین دیدار این شورا باقی است. آنچه در سطح جامعه شاهدیم به خوبی گویای ناموفق بودن اقداماتی است که باید در این یک سال، به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شد.در این بین چندی پیش با برگزاری چهارمین جلسه آسیب های اجتماعی با محور اعتیاد، متولیان مقابله با این آسیب اجتماعی در پایتخت آخرین گزارش از اقدامات انجام شده و موانع موجود در مقابل برنامه ها را ارایه دادند.

این روزنامه با انتشار عنوان خیال شکست ناپذیری امریکا خطایی بزرگ است، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا با اشاره به شکست نقشه ها و سیاست های امریکا در منطقه غرب آسیا، مساله کاهش قیمت نفت را ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل از امریکا دانستند و تاکید کردند: ایستادگی و مقاومت عاقلانه و همراه با تدبیر در مقابل فشارها، یقینا پیروزی را به دنبال خواهد داشت. ایشان با اشاره به ناکام ماندن امریکا در اجرای سیاست های خود در منطقه غرب آسیا با وجود صرف هزینه های هنگفت از جیب خود و بعضی کشورهای منطقه، خاطرنشان کردند: برخی خیال می کنند که امریکا، شکست ناپذیر است در حالی که این تصور، خطایی بزرگ است و اشتباه های مکرر امریکایی ها در 15 سال گذشته، اکنون آنها را در منطقه به شدت زمین گیر و درمانده کرده است.

روزنامه اعتماد با درج عنوان وقت آمدن ژنرال ها، نوشت: از آن غروب تابستانی سال ٩٢ که حسن روحانی نتوانست برای سه تن از وزرای پیشنهادی اش از مجلس یکدست اصولگرا رای اعتماد بگیرد حالا سه سال می گذرد. حسن روحانی این بار اما همان سه را به مجلسی که قدرت اصلی اش در دست حامیانش است معرفی می کند تا شاید این بار آنها که می خواست و نگذاشتند، فرصت حضور در کابینه را بیابند. مجلس دهمی ها این هفته تجربه جدیدی خواهند داشت. امروز نامه ای از پاستور به بهارستان می آید که قرار است تکلیف سه وزارتخانه را روشن کند. لیست اسامی که قرار است به مجلس معرفی شوند مثل همه دوره ها از قبل مشخص است. بر اساس خبرها رییس جمهور امروز قرار است در یک نامه رسمی خطاب به علی لاریجانی، سه نفر را برای تصدی و مدیریت وزارتخانه های ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش معرفی کند. اسامی را دو روز پیش محمد علی نجفی خبری کرده و گفته بود که قرار است برای وزارت ارشاد، سید رضا صالحی امیری و برای وزارت ورزش مسعود سلطانی فر به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی شوند.او تاکید کرده بود که با او برای پست وزارت آموزش و پرورش هم مذاکره شده و قرار است اگر او این سمت را قبول نکند فخرالدین دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شود.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «وزیر جدیدآموزش و پرورش و چند نکته» را به قلم سیدکاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «محمود دولت آبادی: هیچ وقت از جامعه بیگانه نبوده ام»، «جنون داعش در موصل»، «معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: سه تعاونی بزرگ کشور ٥ میلیون سهامدار دارند» و «درخواست کارگران از لاریجانی: اصلاحیه قانون کار را پس بفرستید» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: