کد خبر: ۸۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
بانكداري ايراني - بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای موفق به اخذ رتبه بین‌المللی از موسسه اعتباری capital intelligence شد.
 بانكداري ايراني -   بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای موفق به اخذ رتبه بین‌المللی از  موسسه اعتباری  capital intelligence شد.

به گزارش  بانكداري ايراني  ، مدیرعامل شرکت بیمه رازی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به مسائل روز صنعت بیمه کشور ، گفت: این شرکت به عنوان نخستین شرکت بیمه ایرانی موفق شده است که از موسسه capital intelligence رتبه اعتباری دریافت کند.

مظلومی درخصوص احراز رتبه بین‌المللی شرکت بیمه رازی از موسسه (CI) که تحت نظارت اتحادیه اروپا است، تصریح کرد:  کسب رتبه اعتباری از موسسه capital intelligence  علاوه بر آن که افتخاری برای صنعت بیمه در داخل کشور محسوب می شود موجب تسهیل تعاملات بین المللی شده و می تواند باعث شود که این شرکت در پسابرجام با بیمه گرانی با رتبه های بالاتر ، ارتباط مطلوبی برقرار کند. علت اینکه رتبه بیمه رازی در سطح بین‌المللی پایین‌تر از رتبه شرکت در سطح داخلی اعلام شده این است که رتبه اعتباری یک شرکت هرگز نمی‌تواند بالاتر از رتبه اعتباری خود آن کشور در نظر گرفته شود بنابراین امیدواریم با گشایش‌های صورت گرفته، با ارتقای رتبه بین‌المللی کشورمان، رتبه شرکت بیمه رازی هم در سطح بین‌المللی ارتقا یابد.

مظلومی در خصوص گسترش فعالیت شرکت در سطح بین المللی نیز گفت: در زمانی که تحریم‌ها چندان محسوس نبود شرکت بیمه رازی در خصوص بیمه اتکایی با شرکت آلمانی "هنوفر-ری” همکاری داشت. اما با محسوس شدن تحریم‌ها لیدر بیمه اتکایی از یک شرکت مطرح اروپایی به یک شرکت مطرح هندی  تغییر کرد.

وی درباره تغییر و جابجایی زودهنگام مدیران را یکی از آفت هایی برشمرد و تصریح کرد: در حوزه بنگاه داری، حق هیات مدیره و سهامداران است که نسبت به تغییرات مدیریتی اقدام کنند اما تغییراتی که در کم تر از یک سال اتفاق بیفتد به نظر می رسد که اشتباه باشد زیرا ممکن از به منافع شرکت و سهامداران لطمه وارد کند. به گفته وی اصولا موضوع مدیریت در شرکت های بیمه بسیار مهم است زیرا اتخاذ تصمیمات صحیح منوط به ثبات مدیریتی است و وقتی یک مدیر بداند که باید پاسخگوی تصمیماتی که گرفته باشد قطعاً با دقت بیش تری تصمیم گیری می کند که این امر به بهبود عملکرد شرکت منتهی می شود.

مظلومی آن که در حال حاضر حدود دو میلیون و ۵۰ هزار بیمه نامه نزد بیمه رازی اعتبار دارد گفت که ۳۰۰ هزار بیمه شده درمان تکمیلی زیر پوشش این شرکت قرار گرفته اند.

وی درباره  وضعیت شرکت از نظر تعداد صدور بیمه نامه گفت: از ابتدای امسال تا الان ۴۹۰ میلیارد تومان حق بیمه صادر شده که این رقم حکایت از رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد و این در حالی است که افزایش سهم بازار، تنها سیاست شرکت بیمه رازی محسوب نمی شود بلکه سودآوری و حفظ توانگری مالی که برای سومین سال متوالی در سطح یک توانگری قرار گرفته ایم در کنار ارائه خدمات مطلوب با نرخ های منطقی از اهداف و سیاست های اصلی این شرکت است.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی درخصوص اهمیت توجه شرکت‌ها به مسئولیت اجتماعی نیز گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید درکنار فعالیت‌های خود نیم نگاهی هم به مسائل اجتماعی داشته باشند.
وی افزود: از جایی که رشته کشتی یک رشته مظلوم تلقی می‌شود و حمایت‌ها از این رشته ورزشی کمرنگ است، بر اساس تصمیم هیات مدیره بنا شد از این ورزش حمایت کنیم واین تصمیم نه برای تبلیغات و جلب مشتری بلکه به دلیل حمایت از ورزشکاران این رشته و ایفای تعهدات اجتماعی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: در بحث حمایت از آثار هنری نیز باید ذکرکنم که یکی سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بیمه خارجی در بیمه آثار هنری است و شرکت‌های بیمه‌ای مالک بزرگترین گالری‌های هنری در دنیا هستند. بر همین اساس بیمه‌نامه‌ای برای این امر طراحی کردیم تا ارائه دهنده بیمه اثرهای هنری نیز باشیم.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی همچنین در پاسخ به سوال  در خصوص قانون جدید بیمه شخص ثالث گفت: در قانون جدید، بیش تر حقوق زیاندیدگان مدنظر قرار گرفته شده است و در واقع تغییراتی که در آیین نامه به وجود آمده در راستای حمایت از آسیب دیدگان جاده ای است به طوری که حوادث مربوط به راننده را به طور کامل پوشش داده است.

مظلومی به موضوع بیمه نامه های عمر و پس انداز اشاره کرد و گفت: این شرکت اگرچه کمی دیر در این حوزه وارد شد اما توانسته است مقدار قابل توجهی حق بیمه از این بیمه نامه دریافت کند ضمن آن که امیدواریم که رقم دریافتی از حق بیمه عمر و پس انداز در پایان سال جاری به ۲۵ میلیارد تومان برسد.

وی همچنین افزود: نرخ شکنی در مورد بیمه عمر زیاد مرسوم نیست و همه شرکت ها به دلیل شرایط مشابه تقریباً از یک فرمول تبعیت می کنند.


مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به سرمایه‌های انسانی هرشرکت گفت: امروزه استفاده از نیرو و سرمایه انسانی با کیفیت راز هر سازمانی است و با توجه به اینکه بحث مدیریت دانش در شرکت‌های بیمه یکی از ضعف‌های موجود است، بحث آموزش در شرکت به طور جدی پیگیری شد که در حال حاضر بالاترین آمار ساعت آموزش به کارکنان را در کل صنعت بیمه داریم.

به گفته این کارشناس  صنعت بیمه کشور از فقدان یک ساختار قوی تشکیلاتی در حوزه IT رنج می برد و این در حالی است که شرکت های ارائه دهنده خدمات IT در کشورمان به دلیل نبود زیرساخت های لازم و نیز انحصاری که وجود دارد، کیفیت مطلوبی ارائه نمی دهند که همین امر شرکت های بیمه ای را با چالش مواجه کرده است و به همین منظور ما در حال مذاکره با شرکت های معتبر بین المللی برای دریافت خدمات مناسب فن آوری اطلاعات هستیم.

عضو هیات مدیره بیمه رازی به بحث ادغام شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: ادغام در بسیاری موارد به رشد صنعت بیمه کشورها کمک شایانی کرده است اما در این زمینه تجربه کافی در کشورمان تا کنون وجود نداشته است.

وی همچنین به حضور شرکت بیمه رازی در موضوعات نفت و گاز اشاره کرد و گفت: بیمه میدان نفتی آزادگان زیر پوشش و لیدری راهبری شرکت بیمه رازی صادر شده است ضمن آن که به تازگی قراردادهای مختلفی در حوزه صدور بیمه نامه با شرکت بهره برداری متروی تهران نیز منعقد شده است.

مظلومی همچنین ظهور و حضور شرکت های بیمه جدید را به نوعی فرصت برای بازار صنعت کشور قلمداد کرد و گفت: در صورتی این شرکت های جدیدالتاسیس می توانند مثمرثمر واقع شوند که به گسترش بازار بیمه کشور کمک کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: